فرماندار شهرستان زنجان؛

گاوازنگ زنجان برای مقابله با گسترش شیوع کرونا به روی شهروندان بسته شد

1399/07/21 - 15:00 - کد خبر: 28792 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان زنجان گفت: از امروز، ورودی‌های منطقه تفریحی، گردشگری گاوازنگ برای مقابله با گسترش شیوع کرونا مسدود شده است و این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در منطقه گاوازنگ از چند جهت نگرانی داشتیم، یکی از موارد وجود واحدهای صنفی است که عموما به صورت غیرمجاز فعالیت دارند و خدماتی که ارائه می دهند کاملا غیربهداشتی است.
وی ادامه داد: شهروندانی هم که به محوطه گاوازنگ مراجعه می کنند تصور دارند چون طبیعت و محیط باز هست، بنابراین بدون ماسک وارد محوطه می شوند و ازدحام حضور افراد در برخی از ساعات، در این منطقه بالا می رود.
عسگری گفت: تلاش کردیم تا واحدهای صنفی فعال در گاوازنگ را همراه کنیم ولی همراهی لازم را ندارند، دست فروش هایی هم که در این منطقه مواد غذایی عرضه می کنند کاملا در یک شرایط نامناسب غیر بهداشتی فعالیت می کنند بنابراین تصمیم بر این شده تا واحدهای صنفی که قصد دارند در منطقه گاوازنگ فعالیت داشته باشند پروانه لازم اخذ کنند و با رعایت تمامی ضوابط و مقررات فعالیت صنفی داشته باشند.
وی به شدت شیوع کرونا در زنجان اشاره کرد و افزود: برای تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ممنوعیت های اعلام شده به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شده است.
عسگری اظهار داشت: از هفته گذشته برای نظارت و کنترل رعایت پروتکل ها روی واحدهایی همچون بانک ها، اصناف، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات قضایی، پلیس+۱۰، آرامستان و فروشگاه های بزرگ متمرکز شده ایم و اقدامات اثرگذاری نیز داشتیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی اصنافی که مشمول محدودیت بودند همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می دادند، گفت: با هماهنگی های انجام شده با اتاق اصناف نظارت ها و بازرسی ها شدت می یابد و در صورت نیاز با وحدهای متخلف برخورد لازم نیز انجام می شود.
عسگری با بیان اینکه از این پس ارائه خدمات در مراکز اداری، صنفی به افرادی انجام می شود که از ماسک استفاده می کنند، اظهار داشت: دیروز چند مورد از واحدهای صنفی به دلیل حضور افراد و مشتری های بدون ماسک در آنها، پلمب شدند.  
فرماندار زنجان از پلمب چهار شعبه بانک و یک واحد خدمات قضایی در شهر زنجان خبر داد و گفت: با نظارت ها و اقدامات انجام شده وضعیت آرامستان خوب شده است اما کماکان نیاز به همکاری و همراهی مردم است.
انتهای پیام/
گاوازنگ زنجان برای مقابله با گسترش شیوع کرونا به روی شهروندان بسته شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار