قائم مقام شهردار تبریز:

۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تبریز ایجاد می‌شود

1399/07/21 - 12:19 - کد خبر: 28774 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام شهردار تبریز گفت: ۱۸۰ کیلومتر حفاری برای ایجاد شبکه فیبر نوری در تبریز توسط ایرانسل و ۲۲۰ کیلومتر دیگر با فراخوان میان شرکت‌های دارای مجوز اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، رسول موسایی در حاشیه جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به تصویب لایحه شهرداری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند گفت: یکی از الزامات شهر هوشمند توسعه شبکه اینترنت و ایجاد شبکه فیبرنوری است.
او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام یافته، پنج راهکار برای توسعه شبکه فیبرنوری به اعضای شورای شهر پیشنهاد شد که راهکار سوم به تصویب رسید.
قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به جزئیات قرارداد شهرداری و شرکت ایرانسل اظهار داشت: در طرح مصوب شرکت ایرانسل ۱۸۰ کیلومتر در سطح شهر حفاری انجام می‌دهد و یک داکت چهار کاناله برای ارتباط بین تجهیزات ایرانسل و یک داکت هفت کاناله برای شهرداری تبریز ایجاد می‌کند.
موسایی ادامه داد: شهرداری تبریز می‌تواند خودش یا با اجاره داکت خود به یکی از شرکت‌های دارای مجوز، شبکه فیبرنوری در سطح شهر را توسعه دهد.
او با بیان اینکه اعضای شورای شهر در نظر داشتند که میزان حفاری و داکت گذاری در سطح شهر به میزان ۴۰۰ کیلومتر توسعه پیدا کند اظهار داشت: ۲۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری برای فیبر نوری نیز در آینده با فراخوان در بین شرکت‌های دارای مجوز اجرا می‌شود.
قائم مقام شهردار تبریز در ادامه با اشاره دیگر مصوبات جلسه شورای شهر تبریز گفت: یکی دیگر از لوایحی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت موضوع استفاده از نماتودها به جای سموم دفع آفات بود که به تصویب رسید.
او با اشاره به جزئیات این لایحه گفت: به دلیل اینکه بودجه مصوب کفاف این طرح را نمی‌داد از شورا درخواست کردیم که با افزایش اعتبار این لایحه موافقت کند.
موسایی این طرح را در راستای اهداف محیط زیستی شهرداری تبریز دانست و گفت: این برنامه یک اقدام تخصصی و علمی است که باید سریعاً اجرا شود.
انتهای پیام/
 ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تبریز ایجاد می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار