خبر/

خانه توسعه آذربایجان درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت

1399/07/20 - 14:21 - کد خبر: 28729 نسخه چاپی

نصر: خانه توسعه آذربایجان درگذشت محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران را تسلیت گفت.

به گزارش نصر، متن تسلیت این خانه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است   بنیاد هیچ منزلتی جاودانه نیست

انسان ها به خاطر زیبایی است که بار گران زندگی را بر دوش می کشند و لطافت شعر و موسیقی است که تلخی ها را به شیرینی مبدل  و نشاط و  آرامش  را به ارمغان می آورد،  استاد محمدرضا شجریان نه تنها موسیقی ملی و سنتی ایران را احیا و به کمال  رساند، ادبیات عرفانی این مرز و بوم را نیز در فضای دل انگیز موسیقی اشاعه داد و آثاری بر جای نهاد که در بستر تاریخ جاری شده و نسل های آتی  را نیز مسحور و شیفته  خود خواهد کرد.
زنده یاد شجریان صدای رسایی مردم و منادی آزادی بود صدایی که درخوشی ها و ناخوشی‌ها و همراه با شادی‌ها و غم‌ها با مردم ماند و او را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه کرد.
او به راستی هنرمند مردمی، اخلاق مدار و آزاده بود و با ترانه ها و نواهای دلنشین اش نه در حرف که در عمل در کنار مردم بودن را معنی کرد و این سنت حسنه را به نسل آینده به یادگار گذاشت.
 فقدان  این استاد بی بدیل، مردم ایران  را داغدار و محافل فرهنگی، هنری سایر ملل را آکنده از غم و اندوه کرد ، هیات مدیره و اعضاء خانه توسعه آذربایجان با تاسف و تاثر فراوان ضایعه دردناک درگذشت این استاد فرهیخته و اسطوره آواز موسیقی کشورمان را به ملت رشید ایران تسلیت عرض نموده و ازخداوند متعال صبر و شکیبایی برای خانواده محترم ایشان و همه عزیزان و دوستداران وی  مسالت می دارد.
انتهای پیام/
خانه توسعه آذربایجان درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  امین قاسم زاده   4 سالها پیش  

نامش مانا و یادش جاودانه باد
روحش شاد
پژوهشیار