مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

تداوم توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز

1399/07/20 - 11:55 - کد خبر: 28711 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تداوم توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده ظهر روز یکشنبه در بازدید از باغ کمال تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: طرح توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز با تداوم مراحل مرمت و ساماندهی در حال تکمیل است.
او با اشاره به مراحل پیشین عملیات مرمتی مجموعه باغ کمال، گفت: پیش از این ساخت کلاس‌های آموزشی موزه و مدرسه نگارگری طبق طرح مصوب واقع در حد جنوبی، اجرای گالری نمایش ضلع شرقی و اجرای فضاهای نمایشی ضلع شمالی در دستور کار قرار گرفته و به‌طور کامل انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه به مراحل انجام‌شده در این فاز از مرمت و ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی باغ کمال، اشاره کرد و گفت: در این مرحله از عملیات مرمت مجموعه باغ کمال اقداماتی نظیر تکمیل کاربندی داخل گنبدهای مجموعه، اصلاح شیب و کف سازی حیاط، اندود برداری داخل حوض‌ها، ساماندهی سرویس بهداشتی زنانه و مردان و ایزولاسیون پشت‌بام جبهه جنوبی مجموعه انجام شده است.
حمزه زاده اظهار داشت: مجموعه باغ کمال پس از اتمام پروژه طبق طرح مصوب، با کاربری مدرسه و موزه نگارگری که شامل گالری‌های نمایش، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه تخصصی، امور اداری و آمفی‌تئاتر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
 تداوم توسعه مجموعه تاریخی باغ کمال تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار