مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

۱۵۳ تن مواد خام دامی در آذربایجان‌شرقی کشف و امحا شد

1399/07/20 - 10:53 - کد خبر: 28706 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۳ تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از مراکز عرضه استان کشف، ضبط و امحا شد.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: برخی از این مواد خام دامی در مراکز عرضه به صورت غیرمجاز منجمد شده بود و هویت و تاریخ تولید و انقضا آن ها معلوم نبود.
وی اظهار داشت: این مواد و فرآورده های خام دامی در بازدید کارشناسان این اداره کل از مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان کشف شده و پس از اخذ مجوزهای قضایی معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این مدت ۵۲ قطعه مرغ فقط از کشتارگاه های طیور استان کشف و ضبط شده است، گفت: از مواد و فرآورده های خام دامی کشف شده در نیمه نخست امسال ۱۴۲ تن فقط در کشتارگاه های دام و طیور استان کشف شده است.
بهداد از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته بندی و همچنین توجه به مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره کل تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی انجام شود.
انتهای پیام/
۱۵۳ تن مواد خام دامی در آذربایجان‌شرقی کشف و امحا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار