خبر/

آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان حتای تحت کنترل قرار گرفته است

1399/07/19 - 22:19 - کد خبر: 28689 نسخه چاپی

نصر: بکر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت: آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان حتای که دیروز شروع شده و به 3 شهرستان سرایت کرد، کاملا تحت کنترل قرار گرفته است.

به گزارش نصر، (آتش‌سوزی جنگلی در حتای) تردیدهای جدی نسبت به بروز عمدی این آتش‌سوزی وجود دارد. استانداری حتای درباره این حادثه تحقیقات چندجانبه انجام می‌دهد. تاکنون 4 نفر به ظن ارتباط با این حادثه دستگیر شدند.
- آتش‌سوزی جنگلی در استان عثمانیه حوالی ساعت 13.20 دقیقه بروز کرد. تیم آتش‌نشانی ظرف 12 دقیقه مداخله اولیه را انجام داد. این آتش‌سوزی هنوز تحت کنترل قرار نگرفته اما فعالیت‌ها برای مهار آن به‌طور موفقیت‌آمیز ادامه دارد.
- امروز ما در مجموع 15 حادثه آتش‌سوزی داشتیم ، 9 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و 6 مورد آتش سوزی در روستاها ، بیشتر آنها کنترل شده‌اند. همه اینها به جز این 3 مورد تحت کنترل هستند. آتش سوزی هایی که در طول روز در برگامای استان ازمیر رخ داد ، تحت کنترل درآمده است.
- حادثه آتش‌سوزی در حتای تلفات جانی در پی نداشته اما شمار زیادی از حیوانات و درختان در این منطقه جنگلی را از دست دادیم.
- (آتش‌سوزی جنگلی در حتای) زمین آسیب دیده از این آتش‌سوزی دیروز 300-400 هکتار تخمین زده می‌شد اما این مساحت را امروز به‌روزرسانی نکردیم. اولویت ما مهار آتش‌سوزی بود. تحقیقات و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام یم دهیم و در اسرع‌وقت در وبگاه رسمی وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه با عموم مردم به اشتراک خواهیم گذاشت. این آتش‌سوزی در مقیاس کوچک بوده ولی بروز آن در مجاورت با یک منطقه مسکونی ما را بسیار نگران کرد.
وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه (آتش‌سوزی جنگلی در قهرمان‌ماراش): در شهرستان آندیرین با آتش‌سوزی متفاوتی نسبت به روز گذشته روبرو هستیم. متاسفانه علی‌رغم کوشش فراوان تیم‌های آتش‌نشان همچنان ادامه دارد و تحت کنترل نیست.
انتهای پیام/
آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان حتای تحت کنترل قرار گرفته است خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار