خبر/

شیوع کروناویروس و تشدید مشکلات سلامت روان در جهان

1399/07/17 - 21:02 - کد خبر: 28583 نسخه چاپی

نصر: شیوع کروناویروس در جهان و محدودیتهای ناشی از آن زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار داده که در این شرایط تشدید مشکلات مربوط به سلامت روان دور از انتظار نیست.

به گزارش نصر، همه گیری بیماری کووید-19 موجب فوت بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان شده است. با شیوع این بیماری بسیاری از مراسمات و تجمعات ممنوع شده، تردد افراد با محدودیتهایی روبرو شده و به طور کلی زندگی عادی مختل شده است. در این شرایط تجربه افراد در نقاط مختلف جهان از درگیر شدن با مشکلات سلامت روان موضوع عجیبی نخواهد بود.
نتایج مطالعه انجام شده در انگلیس که با مشارکت 5000 نفر بوده نشان می دهد یک پنجم از این افراد نگرانیهایی در مورد سلامت روان داشته اند.
همچنین در تحقیق انجام گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در 130 کشور جهان مشخص شد درحالیکه نیاز به دریافت مراقبتهای سلامت روان روند افزایشی پیدا کرده دسترسی به این خدمات در 93 درصد از این کشورها مختل شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از  مدیکال دیلی، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت لازم است بودجه اختصاص یافته به این موضوع اهمیت پیدا کند چرا که تاثیرات بیماری کووید-19 بر دسترسی به خدمات سلامت روان فاجعه بار است.
انتهای پیام/
شیوع کروناویروس و تشدید مشکلات سلامت روان در جهان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار