رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز؛

مشابه پارک صفاری باید در دیگر نقاط شهر تبریز احداث شود

1399/07/16 - 22:05 - کد خبر: 28555 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این‌که که مشابه پارک صفاری در دیگر نقاط شهر باید احداث شود، گفت: تمام کودکان باید از حق و حقوق برابر برخوردار شوند و رسانه‌ها نیز باید برنامه حمایت از کودکان را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کنند.

به گزارش نصر، فریدون بابایی اقدم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مبنای عمل ما در شهرها به عنوان شورای شهر بر اساس برنامه‌ها بوده و شورای اسلامی شهر تبریز در این دوره صاحب برنامه و چشم انداز شده است.
وی با اشاره به این‌که اولین طرح‌های جامع در سال ۴۵ کار شده است، گفت: طرح‌های جامع یک برنامه چشم انداز است و ۲۰ سال آینده را نشان می‌دهد و طرح تفصیلی بر اساس طرح جامع برنامه ریزی می‌شود.
وی اضافه کرد: علی‌رغم این‌که در دو دوره شورای اسلامی شهر تبریز طرح جامع داشتیم، اما طرح جامع در سال گذشته تصویب شد. برای جلوگیری از سلیقه زدایی در اداره شهر در این دوره برنامه ۱۲ ساله نوشته شد، برنامه پنج ساله و برنامه یکساله از این برنامه مستخرج شد.
بابایی اقدم با اشاره به این‌که تبریز در چه حوزه‌ها در سطح ملی و بین المللی مطرح است؟ گفت: دفتر اسکان سازمان ملل از سال ۲۰۱۶ اهدافی تبیین کرده که دنیا باید به توسعه پایدار دست یابند. بخش مهمی از اهداف تبیین شده برای این توسعه پایدار، به شهرها و روستاها مربوط است.
وی اظهار کرد: دولت ها، جوامع محلی، شهرداری‌ها و شوراها باید شهرها را ایمن کنند و شهرها را برای همه اقشار جامعه بسازند.
وی با اشاره به بحث شهر دوستدار کودکان نیز گفت: یونیسف و هبی تات (دفتر اسکان سازمان ملل) در اقدامی ابتکاری این موضوع را مطرح کرده که ما برای کودکان که بخشی از جمعیت شهر را شامل می‌شوند، چه کنیم؟
عضو شورای شهر تبریز با تعریف کودک، تشریح کرد: با توجه به این تعریف شهروندان زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند و بر این اساس، یک چهارم جمعیت تبریز شامل این گروه می‌شود.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، وی اضافه کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که نیازها، نظرات و حقوق کودک در آن دخالت داده شود.
وی بیان کرد: در تبریز نیز مجموعه پارک صفاری در منطقه شش ساخته و طراحی شده و در آن تمامی اقشار از جمله کودکان و افراد با توان حرکتی کم نیز نکته نظرات خود را برای دسترسی و سهولت به نقاط مختلف پارک اعلام کرده‌اند.
انتهای پیام/
مشابه پارک صفاری باید در دیگر نقاط شهر تبریز احداث شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار