رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد:

ابتلای تعدادی از پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی / سه پزشک با ونتیلاتور تنفس می‌کنند

1399/07/16 - 17:22 - کد خبر: 28548 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای ۱۰ نفر از پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۳ نفر از پزشکان با ونتیلاتور تنفس می‌کنند که این آمار غیر از آمار پرستاران مبتلاست.

به گزارش نصر، محمدحسین صومی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه مشارکت مردم رمز کنترل ویروس کروناست اظهار داشت: مردم با استفاده درست از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و عدم حضور در تجمعات، مدافعان سلامت را در کنترل ویروس کرونا کمک کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت اولیه تخصیص یافته بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی پر شده است، گفت: هم اکنون بیش از 1100 نفر کرونایی در بیمارستان‌هایاستان بستری هستند که 250 نفر در بخش ویژه بستری بوده و 130 نفر هم تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه 20 درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی باید به بیماران کرونایی اختصاص یابد، افزود: بیش از 70 درصد بیمارستان‌ها به این دستور عمل کردند و باید همگی از این دستور تبعیت کنند.
وی با ابراز نگرانی از افزایش ابتلای خانوادگی در استان، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها در صورت مشاهده علایم کرونا سریعا فرد مبتلای خانواده را از سایرین جدا کرده و در اتاق مشخص قرنطینه خود را سپری کنند تا دیگر اعضا مبتلا نشوند.
صومی فشار زیاد افزایش مبتلایان کرونا بر پرستاران و پزشکان را فرسایشی خواند و گفت:اگر به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه نکنیم، مدافعان سلامت از پا خواهند افتاد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای 10 پزشک خط مقدم مقابله با کرونا در روزهای اخیر به این ویروس منحوس خبر داد و گفت: سه نفر از آنها زیر دستگاه ونتیلاتور هستند که این غیر از آمار پرستاران است و نگران کننده است.
انتهای پیام/
ابتلای تعدادی از پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی / سه پزشک با ونتیلاتور تنفس می‌کنند خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار