مشاور حقوقی آژانس خبری تحلیلی نصر در مصاحبه با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان:

برای برقراری صلح در منطقه باید اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان آزاد شوند

1399/07/18 - 21:00 - کد خبر: 28546 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: برای برقراری صلح در منطقه باید اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان آزاد شوند.

به گزارش نصر، سینا یوسفی در این گفتگو افزود: تنها راه پایان دادن به اشغال، جنگیدن است چون ارمنستان سرزمین های جمهوری آذربایجان را اشغال کرده و قصد خروج از آن را ندارد تا جایی که ادعا می کند این اراضی سرزمین های خودش است.
یوسفی در ادامه این گفتگو با بیان این که جمهوری آذربایجان باید در موقع حق خود پافشاری کرده و تمامی سرزمین های اشغالی را آزاد کند افزود: ۲۸ سال است که جمهوری آذربایجان منتظر حل این موضوع به صورت صلح آمیز است. گویا منافع اعضای رهبران گروه مینسک تحت اشغال ماندن قره باغ است.
وی در ادامه افزود: ظاهرا رهبران گروه مینسک تاکنون نتوانسته اند درباره خروج نیروهای ارمنستان از قره باغ و ۷ بخش اطراف آن چیزی بگویند.
یوسفی خاطرنشان کرد: این درحالی است که جمهوری آذربایجان ۲۸ سال است به گروه مینسک و فراتر از آن به سازمان ملل متحد فرصت داده است تا این مساله صلح آمیز و از طریق مذاکره حل شود. الان هم کشورهایی که منافع خود را در ادامه اشغال می بینند می خواهند با اعمال فشار، آتش بس اعلام شود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در ایران آذربایجانی ها نبرد موجود در قره باغ را به دقت و با نگرانی دنبال می کنند و می خواهند جمهوری آذربایجان پیروز شده، اراضی اشغالی آزاد شود.
وی با اشاره به این که آذربایجانی ها در تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، سلماس، خوی و حتی در تهران هم تجمعاتی برگزار کردند خاطرنشان کرد: آن ها  خواستار آزادی قره باغ هستند و فقط بعد از آزادی اراضی اشغالی می شود مذاکرات صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام شود.

انتهای پیام/
برای برقراری صلح در منطقه باید اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان آزاد شوند آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار