رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد

اهمیت حمایت از صنعت داخلی داروسازی در شرایط کنونی

1399/07/16 - 12:06 - کد خبر: 28518 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سایه سنگین تحریم‌های همه جانبه و شیوع بیماری کرونا، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حمایت از صنعت داخلی داروسازی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش نصر، حبیب امین‌زاده در جلسه بررسی آخرین وضعیت صنعت داروسازی استان، با بیان این‌که هیچ صنعتی جایگزین داروسازی نیست، ادامه داد: علی‌رغم نارسایی‌های اقتصادی در کشور، شاهد وقوع جهش تولید در شرکت‌های داروسازی هستیم و لازم است هر عامل بی ثبات کننده این وضعیت ضمن تعامل فکری و حمایتی با داروسازان حذف شود.
وی گفت: فرصت سازی از تهدید تحریم دارویی کشور باعث می‌شود توان تولید و تخصصی در صنایع داروسازی که هم اینک از جایگاه جهانی خوبی نیز برخوردار است و شاهد صادرات محصولات مختلف هستیم، افزایش یابد و پیامد این خوداتکایی، خودکفایی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مسیر رفع مشکلات صنایع را در دو بخش عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع در استان رفع می‌شود و همت مسئولان ارشد استانی هم بر همین اصل است؛ بخش دیگر مشکلات نیز توسط مدیران استانی از طریق مسئولان عالی کشور قابل پیگیری و رسیدگی است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ضمن اعلام آمادگی برای رفع برخی چالش‌های صنعت داروسازی استان به ویژه تامین مالی این واحدها، اظهار کرد: با توجه به استقرار فرآیند استعلام تسهیلات بانکی و نماینده بانک مرکزی در استان، قادر به تامین نیاز قابل توجه صنایع به تسهیلات مالی هستیم.
در این نشست نمایندگان شرکت‌های داروسازی استان با بیان نظرات و ارائه پیشنهادات، خواستار تخصیص ارز به موقع به واحدها جهت تامین مواد اولیه و بهسازی ماشین آلات، ترخیص سریع اقلام ضروری از گمرکات کشور و بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش میزان سرمایه ثابت و در گردش شدند.
به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن تجارت استان، انعطاف امور مالیاتی برای شرکت‌های خوش حساب در شرایط مالی متفاوت نیز از جمله خواسته نمایندگان صنایع داروسازی استان بود.
انتهای پیام/
 اهمیت حمایت از صنعت داخلی داروسازی در شرایط کنونی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار