رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی خبر داد:

اتوبان شهیدکسایی تبریز حادثه خیزترین محور آذربایجان شرقی

1399/07/19 - 16:18 - کد خبر: 28509 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: اتوبان شهید کسایی، ناایمن ترین ترین نقطه استان محسوب می شود و با اینکه بیش از 15 کیلومتر طول ندارد و کمتر از دو درصد راه های استان را شامل می شود؛ با این حال پنج درصد تصادفات کل استان در مسیر مذکور اتفاق می افتند.

به گزارش نصر، سرهنگ"رضا کریمی نژاد"، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار نصر از افزایش تصادفات منجر به فوت در اتوبان شهید کسایی تبریز خبر داد و اذعان داشت: تصادفات منجر به فوت در اتوبان شهید کسایی تبریز در 6 ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین تصادفات منجر به جراحت در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13 درصد افزایش داشته است، اما مجموع تصادفات در همین مدت، پنج درصد کاهش را نشان می دهد.
کریمی نژاد اتوبان شهیدکسایی را حادثه خیزترین نقطه استان دانست و خاطرنشان کرد: اتوبان شهید کسایی، ناایمن ترین ترین نقطه استان محسوب می شود و با اینکه بیش از 15 کیلومتر طول ندارد و کمتر از دو  درصد راه های استان را شامل می شود؛ با این حال پنج درصد تصادفات کل استان در مسیر مذکور اتفاق می افتند.
رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه سرازیری مارالان و طالقانی جزء نقاط حادثه خیز اتوبان شهید کسایی محسوب می شوند و نیاز به نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت دارند، تصریح کرد: 86 درصد از ترددهای این اتوبان، شهری و سبک است و 14 درصد آن سنگین و بین جاده ای است و این ترکیب ترافیکی،هم سبک و هم سنگین، باعث افزایش تصادفات در اتوبان مذکور می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در اتوبان شهیدکسائی، چهار دوربین کنترل سرعت هوشمند داریم که بنا به موقعیت اتوبان و حادثه خیز بودن آن، نیاز به چهار دوربین دیگر کنترل سرعت هوشمند برای کاهش آمار تصادفات وجود دارد.
کریمی نژاد به علل افزایش تصادفات دراتوبان شهید کسائی تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: احداث دو باند "رندروح" غیرمجاز در لاین شمالی این اتوبان که به صورت غیرمجاز احداث شده اند و افزایش یا کاهش سرعت ندارند، عدم اصلاح سازی روپوژ میانی اتوبان که منجر به ورود غیرمجاز خودروها از لاین مخالف به صورت برعکس می شود، که باعث تصادف شاخ به شاخ خودروها در این مسیر می شود و عدم ایمن سازی درست، ازعوامل افزایش تصادفات در اتوبان مذکور محسوب می شوند.
وی افزود: همچنین خاکبرداری غیراصولی شهرداری در پی درختان کنده شده، که یا باعث واژگونی خودرو در این مسیر می شود یا باعث برخود خودرو به تیرهای برق و درختان می شود.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز را از عوامل دیگر افزایش تصادفات در اتوبان شهیدکسایی خواند و تصریح کرد: متاسفانه الان در اتوبان مذکر، چند مورد ساخت و ساز غیرمجاز داریم که کاملا با وضعیت این اتوبان مغایرت دارند.
وی احداث جایگاه های CNG جدید در این اتوبان را جزء ساخت و سازهای غیرمجاز خواند و اذعان داشت: در حال حاضر سه نقطه جایگاه CNG در این اتوبان وجود دارند، که متاسفانه برای ایجاد دو جایگاه CNG دیگر نیز در این مسیر مجوز داده اند، که اصلا لازم نیست و به شدت مخالف  آن هستیم؛ چرا که حتی جایگاه های CNG موجود در آن مسیر، گاها حتی خلوت هم می شوند.
کریمی نژاد افزود: در این راستا، حتی در مردادماه سال 1398 نیز نامه ای به اداره کل راهداری استان، مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز فرستادیم و اعلام کردیم که این جایگاه ها، جزء ساخت و سازهای غیرمجاز محسوب می شوند.
وی به احداث یکی از این جایگاه سوخت، در ورودی وادی حمت اشاره کرد و اذعان داشت: جایگاه مذکور در مسیر خیلی نابجایی قرار دارد و اگر جلوی آن گرفته نشود، با یک معضل عظیم ترافیک در آن مسیر مواجه خواهیم شد.
این بالاترین مقام پلیس راه استان افزود: این جایگاه سوخت، در مکانی غیر اصولی و ناامنی قرار دارد و یک طرف آن پرتگاه است و طرف دیگر آن ورودی وادی رحمت محسوب می شود و همچنین در آن مسیر، در حال حاضر گره ترافیکی وجود دارد و در صورت احداث این جایگاه و ورود و خروج آن، مشکلات چندین برابر خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در جایگاه احداث آن، شب دری دارد که این جایگاه دقیقا بر آن شب دری می افتد که در آینده بسیار نزدیک شاهد افزایش شدید معضلات خواهیم شد که در این راستا نامه ای هم به دادگستری استان فرستاده ایم.
کریمی نژاد اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان امر، در نقاط پرتصادف و تا شعاع شش کیلومتری شهرها، قرار براین شده است که مجوز ساخت هیچ گونه جایگاهی داده نشود، ولی متاسفانه با وجود همه این عوامل، جایگاه مذکور اقدام به ساخت می کند.
وی در ادامه ضمن توصیه به عابرین پیاده برای استفاده از پل عابر پیاده، خاطرنشان کرد: برابر با ماده 4 قانون قانون ایمنی راه، عبور عابر از عرض آزادراه ها ممنوع است و در صورت تصادف، عابر پیاده مقصر شناخته می شود.
وی ادامه داد: در اتوبان شهیدکسائی تبریز هم، چهار پل عابر پیاده احداث شده است، بنابراین حتما عابرین پیاده از پل عابر پیاده استفاده کنند و از عرض آزادراه تردد نکنند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اتوبان شهیدکسایی از لحاظ ایمنی، در حد بسیار پایینی قرار دارد و اصلا ایمن نیست، تصریح کرد: به رانندگان عزیز توصیه می کنم که همواره ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه و با احتیاط حرکت کنند و از انجام حرکات مخاطره آمیز پرهیز کنند و چون تصادفات جلو به عقب در آن مسیر بیشتر است، فاصله طولی را حتما رعایت کنند و توجه به جلو داشته باشند.
انتهای پیام/
اتوبان شهیدکسایی تبریز حادثه خیزترین محور آذربایجان شرقی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  همشهري   4 سالها پیش  

با سلام و عرض خسته نباشيد...
حضور پليس راهنمايي و رانندگي در اتوبان كسايي حداقل براي هر 5 كيلومتر الزامي است تا با متخلفين و به مخاطره انداختن جان مردم برخورد جدي شود نه اينكه در چهاراه ابرسان 6 نفر پليس قدم رو بزنن...
پژوهشیار