خبر/

توصیه سخنگوی وزارت بهداشت برای استفاده صحیح از ماسک

1399/07/15 - 15:04 - کد خبر: 28475 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن توضیح شیوه صحیح استفاده از ماسک و تاکید بر عدم استفاده مجدد از ماسک‌های یکبار مصرف، گفت: البته ماسک به تنهایی نمی‌تواند جلوی انتقال ویروس را بگیرد و همزمان با استفاده از ماسک باید فاصله اجتماعی و سایر نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

به گزارش نصر، دکتر سیما سادات لاری با اشاره به اینکه یکی از شایع ترین راه‌های انتقال بیماری کووید۱۹ از طریق قطرات آلوده ترشحات تنفسی فرد مبتلا به کرونا است، گفت: این قطرات معمولا حین سرفه،‌ عطسه و صحبت منتشر می‌شود. بنابراین لزوم استفاده درست و صحیح از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری است.
وی افزود: از مردم می‌خواهیم پیش از استفاده از ماسک دقت کنید که ماسک آسیب‌دیده، پاره یا مرطوب نباشد. از ماسک با کش شل استفاده نکنید و از ماسک‌هایی که نفس کشیدن را سخت می‌کند نیز استفاده نکنید. 
لاری در تشریح چگونگی استفاده از ماسک، اظهار کرد: پیش از استفاده از ماسک دست‌های خود را ضدعفونی کنید و یا با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید؛ هنگام شست‌و شوی دست‌ها آنهارا خوب بهم بمالید و دقت کنید چین‌های دست، بین انگشتان و مچ دست‌ها به خوبی شسته شود و سپس ماسک را به دقت روی صورت قرار دهیم. به طوری که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشیده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.
وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که ماسک بر صورت قرار گرفت از لمس آن خودداری کنید و به هنگام صحبت کردن به هیچ عنوان ماسک را از روی صورت خود برندارید. در صورت مرطوب شدن ماسک مورد استفاده آن را با ماسک  جدید تعویض کنید، به هنگام خارج کردن ماسک از روی صورت جلوی آن را لمس نکرده و آن را از پشت سر خارج کنید، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف دور نگه دارید و آن راداخل سطل زباله در بسته قرار دهید. همچنین پس از برداشتن ماسک آلوده از روی صورت، چشم و دهان را لمس نکنید و دست‌ها را به طریق ذکر شده بشویید.
وی با تاکید بر اینکه ماسک‌های یکبار مصرف نباید بیش از یکبار، مصرف شوند، تصریح کرد: فراموش نکنیم استفاده از ماسک به تنهایی از ابتلای بیماری جلوگیری نمی‌کند . بنابراین نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری دقت کافی کنید. امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری و در نهایت قطع زنجیره آن در کشور باشیم.
انتهای پیام/
توصیه سخنگوی وزارت بهداشت برای استفاده صحیح از ماسک خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار