معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مطرح کرد:

همت آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دیجیتال

1399/07/15 - 13:43 - کد خبر: 28469 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال، معدن، گردشگری و خدمات نیز از دیگر اولویت‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصادی است.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی همچون تحریم و همچنین تبعات منفی شیوع بیماری کرونا در اقتصاد داخل، اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در استان برای تحقق شعار سال انجام شده است.
وی ادامه داد: بیان موفقیت‌ها به معنای نبود مشکلات نیست و بر این اساس تلاش می‌کنیم تا با توجه به شرایط موجود و استفاده از خرد جمعی، مشکلات را به کمترین میزان ممکن، کاهش داده و برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان بکوشیم.
وی با اشاره به رشد منفی اکثر کشورهای جهان به دلیل بیماری کرونا، بیان کرد: خوشبختانه روند توسعه فعالیت‌های استان در زمینه کشاورزی، تولید و صنعت، رو به بهبود بوده و برنامه‌های مدون استانی این حوزه به تفکیک دستگاه و بخش در حال انجام، پیگیری و راستی آزمایی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، از برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان خبر داد و ادامه داد: علی رغم تمامی مشکلات، پرونده بیش از 300 واحد تولیدی و صنعتی در جلسات تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که زحمت اصلی توسعه اقتصادی استان بر عهده بخش خصوصی است، اظهار کرد: کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی در کشور هستند و با وجود مشکلاتی همچون عدم ثبات در قیمت ارز و عدم واردات آسان و ارزان مواد اولیه، مشغول اشتغال‌زایی به جوانان و افزایش تولید در استان هستند.
جهانگیری، بر رقابتی کردن اقتصاد تاکید کرد و گفت: این موضوع نیز نیازمند همت همه جانبه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی است که نتایج مثبتی همچون بازاریابی و بازارسازی آسان را به دنبال خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایا و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: خوشبتانه تمایل برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان افزایش یافته و در شش ماهه نخست سالجاری، سه طرح بزرگ و عظیم سرمایه گذاری در استان، تصویب شده است.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، تلاش برای برندسازی محصولات شناسنامه دار استان و دانش بنیان تر شدن اقتصاد فعلی کشور از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/
 همت آذربایجان شرقی برای توسعه اقتصاد دیجیتال خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار