رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی رتبه دوم بیشترین تراکم خودرو را در کشور دارد

1398/06/30 - 14:20 - کد خبر: 2846 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: درحال حاضر این استان پس از تهران دارای بیشترین تراکم خودرو در سطح کشور است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ عباس فرمانی امروز در گفت و گویی  اظهار داشت: بیش از ۸۲۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه در سطح این استان تردد می‌کند که رقم بسیار بالایی نسبت به دیگر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به ازای هر چهار نفر در این استان، یک خودرو تردد می‌کند اضافه کرد: در همین حال در شهر ارومیه نیز به ازای هر سه نفر یک خودرو در حال تردد است که دارای بیشترین تعداد خودرو به نسبت جمعیت در استان است.

وی افزود: هم‌اکنون براساس آمارهای موجود آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه پس از تهران، بیشترین تراکم خودرو را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال، ۵۳۸ هزار و ۵۰۰ برگ جریمه برای وسایل نقلیه در استان صادر شده که ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سرهنگ فرمانی اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری، ۵۸ نفر در تصادف‌های داخل شهری آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده‌اند که چهار درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

وی گفت: در بین شهرهای آذربایجان‌غربی به ترتیب ارومیه، خوی، بوکان، میاندوآب و مهاباد بیشترین ترافیک و تصادفات را داشته‌است.

وی افزود: بیشترین علت تصادف در آذربایجان غربی براساس برآوردهای صورت گرفته، بی‌توجهی به جلو با سهم ۳۷ درصد است.

سالانه نزدیک به  ۵۰۰ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست می‌دهند که حدود ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم و راهی بیمارستان می‌شوند؛ این استان دارای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده شامل سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه، هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر روستایی و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی دارد.

انتهای پیام/

آذربایجان‌غربی رتبه دوم بیشترین تراکم خودرو را در کشور دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار