خبر/

بشار اسد ترکیه را آغازگر تنش‌ها در قره‌باغ دانست

1399/07/15 - 11:36 - کد خبر: 28437 نسخه چاپی

نصر: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ترکیه را آغازگر و تحریک کننده اصلی دور تازه تنش‌ها در قره باغ توصیف کرد.

به گزارش نصر، وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتینک گفت: بگذارید رک و صریح باشیم؛ رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) از تروریست‌ها در سوریه حمایت کرده و همواره از آنها در لیبی حمایت می‌کند.
اسد با اشاره به آغاز درگیری‌ها در قره باغ بین باکو و ایروان افزود: اردوغان آغازگر و تحریک کننده اصلی درگیری اخیر در ناگورنو- قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان است. بنابراین، رفتار او را به دلایل مختلف خطرناک ارزیابی می‌کنم.
اخیرا ادعاهایی در مورد فرستادن نیروهای تکفیری از شمال سوریه توسط ترکیه به منطقه قره باغ برای دخالت در منازعه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مطرح شده است. واردان توغانیان سفیر ارمنستان در مسکو هفته گذشته گفته بود، اطلاعاتی داریم که اخیرا ترکیه حدود ۴ هزار مبارز را از سوریه به آذربایجان انتقال داده است و به دنبال آن تصاویر سلفی نیروهای تکفیری سوریه در هواپیمایی که عازم باکو بود، به این خبرها قوت بخشید.
نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بر سر مالکیت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ دچار اختلاف هستند بار دیگر پس از دو ماه، بامداد یکشنبه ششم مهرماه در مرزهای مشترک به روی یکدیگر آتش گشودند و هریک دیگری را آغاز کننده این حملات معرفی کردند که این درگیری با وارد شدن به هفته دوم همچنان ادامه دارد.
پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.
انتهای پیام/
بشار اسد ترکیه را آغازگر تنش‌ها در قره‌باغ دانست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار