خبر/

باکو خواستار تعیین جدول زمانی خروج نیروهای ارمنستان از قره‌باغ شد

1399/07/14 - 18:24 - کد خبر: 28405 نسخه چاپی

نصر: مشاور رئیس‌جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در سخنانی شرط آغاز مذاکرات با ارمنستان را تعیین جدول زمانی مشخص برای خروج نیروهای این کشور از منطقه مورد مناقشه قره‌باغ اعلام کرد.

به گزارش نصر، حکمت حاجی‌اف مشاور رئیس‌جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، گفت: بدون عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان نمی‌توان به راه‌حلی دست یافت. آذربایجان تنها توافقی را می‌پذیرد که تضمین‌کننده یکپارچگی اراضی‌اش باشد.
وی افزود: ارمنستان از موشک‌هایی با برد متوسط برای بمباران شهرها و  غیرنظامیان استفاده می‌کند. 
حاجی‌اف با بیان اینکه ما به دنبال پاکسازی اراضی خود از حضور ارمنی‌ها هستیم، افزود: ارمنستان باید برای ورود به مذاکرات یک جدول زمانی را برای خروج نیروهایش از اراضی ما مشخص کند.
مشاور رئیس‌جمهوری آذربایجان ادامه داد:‌ ما به خاطر عملکرد ارمنستان به سمت جنگ کشیده شدیم. این کشور مخالف پایبندی به قوانین‌ بین‌المللی است و چهار قطعنامه وجود دارد که آن را اجرا نکرده است.
طی روزهای اخیر تنش‌ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.
گروه مینسک که با هدف میانجیگری بین دو طرف شکل گرفته است در مدت بیش از دو دهه فعالیت خود کارکرد موثری نداشته است. جمهوری اسلامی ایران که با هر دو طرف مناقشه روابط حسنه‌ای دارد، بارها برای کاهش تنش بین دو طرف اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/
باکو خواستار تعیین جدول زمانی خروج نیروهای ارمنستان از قره‌باغ شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار