استاندار اردبیل؛

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

1399/07/14 - 11:41 - کد خبر: 28369 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به وقوع درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: امنیت کامل در مرزهای این استان حاکم بوده و جریان عادی زندگی در مناطق مرزی جاری است.

به گزارش نصر،  اکبر بهنامجو روز دوشنبه بیان کرد: تاکنون هیچگونه مورد و مساله خاص و نگران‌کننده که بخواهد امنیت مرزهای استان را تحت تاثیر قرار دهد رخ نداده و فقط چند خمپاره و راکت در جریان درگیری به داخل مرزهای استان اصابت کرده که هیچ آسیبی نداشته است.
 وی با بیان اینکه مرزنشینان و مردم مناطق مرزی به هیچ عنوان نباید نگران امنیت خود باشند، ادامه داد: موضوع اصابت گلوله‌های نظامی به خاک کشورمان از مجرای قانونی خود در حال پیگیری است و هشدارهای لازم به طرف‌های درگیر داده شده است.
رییس شورای تامین استان اردبیل تصریح کرد: در پی شروع درگیری نظامی بین ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز یکشنبه ۶ مهرماه بنا به ضرورت امر اوضاع مرز تحت رصد و اشرافیت کامل نیروهای مرزبانی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است.
وی افزود: نیروهای مسلح مقتدر و مرزبانان جان برکف و سلحشور در راستای حفاظت از جان، مال و ناموس مملکت بیش از پیش آماده‌اند و با روحیه و شجاعت بی‌نظیر در دفاع از کیان نظام و مرزهای پرگهر ایران اسلامی با قاطعیت تمام در صحنه حاضر هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در پی وقوع تنش در آن سوی ارس، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی سفر کرده و از مناطق مرزی اصلاندوز مغان و خداآفرین بازدید کردند.
این هیات همچنین با آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز دیدار و گفت و گو کردند.
همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه پارسداران انقلاب اسلامی نیز با سفر به اصلاندوز از مناطق مرزی بازدید کرده و در جریان‌آخرین تحولات منطقه قرار گرفت.
این سفرها خبری نشده و از خبرنگاران برای پوشش آن دعوت نشده است.
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
از ۹ روز پیش درگیری‌ها بین نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان دوباره شعله‌ور شده است، هر دو طرف همدیگر را به آغاز درگیری ها متهم می‌کنند. 
جمهوری آذربایجان اعلام کرده  که در جریان درگیری‌های اخیر موفق به آزادسازی بخشی از مناطق اشغالی خود از جمله شهر فضولی و جبرییل و چندین روستای دیگر از تصرف ارتش ارمنستان شده است.
انتهای پیام/
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار