تشریح برنامه‌های فرهنگی گرامیداشت اربعین در آذربایجان‌شرقی

1399/07/14 - 10:45 - کد خبر: 28355 نسخه چاپی

نصر: مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال به علت شیوع کرونا، راهپیمایی اربعین لغو شده و بر این اساس برنامه‌های فرهنگی متفاوتی برای گرامیداشت اربعین تدارک دیده شده است، به تشریح برنامه‌های گرامیداشت اربعین در استان پرداخت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدباقر ایران‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، در مورد ‌مصوبات کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان، اظهار کرد: امسال، شیوع ویروس کرونا باعث عدم برگزاری راهپیمایی اربعین و اعزام زوار شده است، از این رو در ستاد اربعین استان متناسب با این شرایط، تصمیماتی اتخاد شده و یک سری برنامه تدارک دیده شده است.
وی با بیان این‌که تعدادی از برنامه‌ها اجرا شده و تعدادی هم در آینده نزدیک به اجرا در می‌اید، گفت: تمامی برنامه‌ها مطابق پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اصل و اولویت ما تصمیمات ستاد کرونا بوده و برنامه‌های ما نیز مبتنی بر این اصل است.
وی با اشاره به این‌که اجرای زیارت اربعین در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از برنامه‌ها است، گفت: در ۱۹ صفر، تمام ادارات استان اقدام به برگزاری زیارت اربعین با رعایت پروتکل‌ها خواهند کرد و در این رابطه کارکنان متناسب با فضای فیزیکی محل در مراسم شرکت خواهند کرد.
ایران‌نژاد با بیان این‌که برنامه بعدی در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد، افزود: در این رابطه نیز با اداره کل اوقاف استان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ای یک ساعته برگزار شود.
وی، محیط آرایی شهری را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: شهرداری تبریز، محیط ارایی شهری را انجام خواهد داد؛ همچنین تمامی ادارات استان شعار امسال اربعین "الحسین سفینه النجاه" را در مقابل ادارات خود نصب خواهند کرد تا فضای شهر آکنده از جلوه‌های اربعین شود.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی محتوای رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در مورد اربعین، گفت: هرچند صدا و سیما مبتکرانه اقدام به تولید محتوا می‌کند، اما ما هم پیشنهاد داده‌ایم یک سری برنامه‌ها هچون "میزگردهای اربعین و هر خانه یک حسینیه" در شبکه استانی برگزار شود.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در راستای گرامیداشت اربعین و همچنین گسترش معنویت، گفت: امسال "مسابقه اربعین" نیز برگزار می‌شود که جزئیات آن از طریق شبکه استانی اعلام خواهد شد؛ مخاطبان در این مسابقه، کلیپ و خاطرات خود از اربعین سال‌های گذشته را ارسال خواهند کرد.
براساس این گزارش، وی به اجرای برنامه "هر خانه یک حسینیه" در شبکه استانی نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه اجرا می‌شود تا مردم در خانه‌هایشان عزاداری کرده و برای قرائت زیارت اربعین نیازی به حضور در اماکن عمومی نداشته باشند.
ایران‌نژاد در این خصوص یادآور شد: از مردم می‌خواهیم، کلیپ و تصویر عزاداری‌های خانگی خود را نیز ارسال کنند تا بتوانیم از این عزاداری‌ها محتوای غنی جمع آوری کنیم.
وی بر اهمیت محتواسازی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید فضای مجازی را هم مثل خانه‌هایمان، به حسینیه تبدیل کنیم تا گرامیداشت اربعین در شبکه‌های مجازی نیز نمود داشته باشد.
وی در خاتمه تاکید کرد: این موارد بخشی از برنامه‌ها بوده و برنامه‌های متنوعی برای اربعین امسال تدارک دیده شده است.
انتهای پیام/
تشریح برنامه‌های فرهنگی گرامیداشت اربعین در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار