وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ساخت و تحویل یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه

1399/07/14 - 10:30 - کد خبر: 28354 نسخه چاپی

نصر: روزنامه ایران در گفت وگو با محمد اسلامی نوشت: مهم‌ترین برنامه دولت در حوزه ساخت، طرح اقدام ملی مسکن است. اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن را دربر می‌گیرد که در سراسر کشور در دست اجرا است.

به گزارش نصر، برای این کار بعد از ثبت نام متقاضیان، واجدین شرایط را احصا کردیم. اکنون این واجدین شرایط با تشکیل پرونده در حال افتتاح حساب بانکی هستند. به محض  واریز وجه و تکمیل فرآیند، متقاضیان به پروژه‌ها متصل می‌شوند و عقد قرارداد می‌کنند.

تاکنون ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط در مسکن ملی تأیید شده‌اند که ما برای همه آنان پروژه تعریف کرده‌ایم. هر تعداد از ثبت نامی‌ها که واجد شرایط باشند، ما به آنان پروژه تخصیص می‌دهیم و کسی را در این مرحله حذف نمی‌کنیم. البته آنان که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، در اولویت واگذاری قرار دارند. برای متقاضیان بعدی در بعضی شهرها پروژه‌های جدیدی تعریف شده است.

با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تأمین مسکن کارکنان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آن دستگاه‌ها تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

همچنین با برنامه صندوق پس‌انداز یکم، تا حالا ۱۶۶ هزار تسهیلات خرید یا ساخت مسکن پرداخت شده و ۳۳۰ هزار نفر دیگر هم در این صندوق، در مرحله پرداخت تسهیلات  قرار دارند  که به  مجموع طرح‌های حوزه مسکن اضافه می‌شوند. در واقع تعهد ما ساخت ۴۰۰ هزار واحد در قالب برنامه اقدام ملی است. مسکن‌های دیگر هم در حال اضافه شدن است که برای سنوات بعد اجرا می‌شود.

برای گروه‌های کم درآمد پروژه‌ای در حال مطالعه است که بزودی عملیاتی می‌شود و برای دهک‌های اول تا سوم است.

هیچ مسکن مهر باقیمانده‌ای در سال آینده نخواهیم داشت. این تعهد به استثنای مسکن مهرهایی است که پرونده قضایی دارد و خارج از کنترل ما است و ارتباط قراردادی و حقوقی هم با وزارت راه و شهرسازی ندارد.

ما پیشنهادی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن ارائه کرده‌ایم. البته بسته تأمین مالی آن باید توسط بانک مرکزی تدوین و ارائه شود و تا این بانک نظر خود را اعلام نکند، نمی‌توانیم در مورد افزایش تسهیلات تصمیم‌گیری کنیم.  افزایش تسهیلات مسکن به این بستگی دارد که آیا بانک مرکزی می‌تواند منابع آن را تأمین کند یا خیر.
انتهای پیام/
ساخت و تحویل یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار