بیگی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

حکم قطعی خلع ید صندوق بازنشستگی فولاد از گروه ماشین سازی تبریز ابلاغ شد/ لزوم تسریع در فرایند انتقال ماشین سازی به «ایدرو»

1399/07/14 - 09:51 - کد خبر: 28350 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از صدور حکم نهایی خلع ید صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از گروه ماشین سازی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی با اعلام این خبر، از رد ادعاهای مطرح شده صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در هیات عالی داوری خبر داد و افزود: بعد از اینکه هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور در تبریز مراحل تحویل گروه ماشین سازی تبریز را آغاز کرد، جلسه ای در همین رابطه دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد که استاندار آذربایجان شرقی هم در آن جلسه حضور داشت و در آن جلسه آقای جهانگیری تاکید می کند که ادعای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در مورد ماشین سازی تبریز باید بررسی شود تا تعیین تکلیف این ادعا روند اعاده سهام و مدیریت گروه ماشین سازی تبریز به ایدرو به تاخیر انداخته شود.
 
وی افزود: بالاخره هیات عالی داوری این موضوع را بررسی کرد و این هیات اساساً طبق مستندات محکمی که وجود داشت، هیچ حق و حقوقی برای صندوق بازنشستگی فولاد قائل نشد و سهام ماشین سازی تبریز تماماً به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردانده شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید در سریع ترین زمان هیات مدیره جدید و قانونی ماشین سازی تبریز را منصوب کند.
 
بیگی گفت: این موضوع کاملا روشن بود و اساساً در این رابطه هیچ ابهامی وجود نداشت و نمی دانم دولت چرا ترجیح داد تعیین تکلیف و حل مشکلات پیش روی ماشین سازی تبریز را به تاخیر بیاندازد.



 
وی با بیان اینکه امروز این حکم قطعی است و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد، افزود: انتظار این است که سریعاً فرایند انتقال کارخانه به ایدرو انجام شود و هیات مدیره جدید کار خود را شروع کند و انشاالله ماشین سازی تبریز دوباره به روزهای طلایی خود بازگردد.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: اساساً با توجه بو تولید انحصاری و استراتژیک کارخانه ماشین سازی تبریز، قرار گیری این شرکت در لیست واگذاری ها قانونی نبود و شرکت ماشین سازی تبریز باید پس از بازگشت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از لیست شرکت های قابل واگذاری هم خارج شود.
 
انتهای پیام/
 
حکم قطعی خلع ید صندوق بازنشستگی فولاد از گروه ماشین سازی تبریز ابلاغ شد/ لزوم تسریع در فرایند انتقال ماشین سازی به «ایدرو» محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار