خبر/

عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای نخستین بار در مراغه انجام شد

1399/07/14 - 10:03 - کد خبر: 28349 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای نخستین بار در مرکز آموزشی درمانی بو علی سینا مراغه با برنامه‌ریزی و پیگیری این دانشکده و کادر پزشکی در گروه ارتوپدی با موفقیت انجام شد.

به گزارش نصر، اصغر تنومند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این عمل جراحی توسط دکتر غفارزاده متخصص ارتوپدی و تیم جراحی بر روی زانوی مردی ۶۰ ساله انجام شد.
وی گفت: این عمل جراحی حدود ۲ ساعت به طول انجامید و در حال حاضر وضعیت بیمار مطلوب بوده و از بیمارستان ترخیص شده است.
وی اضافه کرد: همچنین این تیم جراحی در  عمل جراحی تعویض مفصل زانو، زانوی جانباز ۵۸ ساله ای را با موفقیت انجام دادند.
وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت زانوی جانباز ۵۲ درصد مراغه ای خوب و از بیمارستان ترخیص شده است.
تنومند گفت: آرتروز زانو از عوامل شایع ایجاد درد و کاهش فعالیت در افراد بالای ۴۰ سال است. آرتروز یک بیماری تخریبی می باشد که در آن به مرور غضروف مفصل از بین رفته و استخوان ها به تدریج ساییده می شود.
وی ادامه داد: درمان این بیماری در مراحل اول شامل اصلاح سبک زندگی و تقویت عضلات اطراف زانو و درمان دارویی می باشد، در مراحل پیشرفته در بیماران با درد شدید، درمان با جراحی تعویض مفصل زانو انجام می گیرد.
رییس دانشکده اضافه کرد: این جراحی روش کارآمد و امن برای التیام درد و بازگرداندن بیمار به فعالیت های طبیعی بوده و در این عمل غضروف آسیب دیده ی مفصل خارج و یک مفصل مصنوعی با کیفیت جایگزین می شود.
تنومند اظهار امیدواری کرد با ایجاد زیرساخت های لازم و ارتقاء سطح درمان دانشکده در آینده شاهد انجام عمل های جراحی پیشرفته در مراکز درمانی شهرستان مراغه باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای نخستین بار در مراغه انجام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار