خبر/

بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس از نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

1399/07/13 - 16:48 - کد خبر: 28328 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید هیاتی از اعضای این کمیسیون از نوار مرزی کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش نصر، «ابوالفضل عمویی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران همچنین افزود: این هیات با هدف بازدید و  بررسی مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مساله قره باغ در منطقه حاضر شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: «شهریار حیدری» نایب رییس کمیسیون، «حسین حاتمی» نماینده مردم کلیبر و خداآفرین، «سیدعلی آقازاده دافساری» رییس کمیته دفاع و به همراه من از شهرستان‌های اصلاندوز و خداآفرین در استان‌ اردبیل و آذربایجان شرقی بازدید کردیم.
عمویی افزود: متاسفانه طی این چند روز چند خمپاره و راکت به مناطق داخل خاک ایران اصابت کرده است و از یک منزل و زمین کشاورزی آسیب دیده در شهرستان خداآفرین دیدن کردیم.
به گزارش ایرنا، پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.
این در حالی است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به فاصله کمتر از سه ماه برای دومین بار بر سر منطقه مورد نزاع قره‌باغ درگیری‌های خونینی را آغاز کردند.
جدال بر سر این منطقه کوهستانی با حدود ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مساحت که ساکنان آن مسیحیان ارمنی و آذری‌های مسلمان هستند، دهه‌هاست که بر مناسبات دو کشور آذربایجان و ارمنستان و منطقه قفقاز سایه افکنده است.
انتهای پیام/
بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس از نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار