مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی؛

تامین نیازهای بودجه‌ ای ستادهای بحران در اولویت قرار می‌گیرد

1399/07/13 - 13:45 - کد خبر: 28309 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر لزوم آماده‌سازی اکیپ‌های امدادرسانی در مناطق مختلف استان گفت: تامین نیازهای بودجه‌ای ستادهای بحران در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مراغه، افزود: در این راستا، طرح‌های اولویت دار پیشگیری توسط ستاد بحران آذربایجان شرقی احصا شده و اعتبار مورد نیاز آنها از ردیف بودجه اختصاص یافته برای این منظور در قالب بودجه ۱۴۰۰، ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین رفع مشکل تامین ماشین آلات مستهلک شده ادارات و ستادها بحران شهرستان در اولویت خواهد بود.

وی، همچنین بر لایروبی مسیر رودخانه‌ها به عنوان عاملی بازدارنده در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از مخاطرات سیل باید مورد توجه قرار گیرد.

هنربر، با انتقاد از وضعیت پوشش بیمه‌ای در این استان اضافه کرد: برای رفع این مشکل مذاکرات مناسبی برای پوشش مناسب بیمه‌ای با شرکت‌های بیمه گذار خصوصی در زمینه حوادث غیرمترقبه انجام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در راستای پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه به ویژه جاری شدن سیل، لایروبی مسیر رودخانه‌ها در اولویت اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران شهرستان است.

سیدعلی موسوی افزود: با توجه به ضرورت پیشگیری از خسارت‌های وارده به مناطق روستایی، راه‌های مواصلاتی و اراضی باغی و کشاورزی، بهسازی مسیر رودخانه‌ها و لایروبی آنها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس، طرح لایروبی حداقل یک رودخانه در هر سال در این شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و نیز دهیاری‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مراغه از قطب‌های کشاورزی منطقه است، اضافه کرد: با توجه به درآمد حدود دو هزار میلیارد تومانی بخش باغی این شهرستان، سالانه آسیب‌های حدود ۴۰ درصدی بر اثر سرمازدگی به این محصولات وارد می‌شود.

موسوی افزود: برای این منظور، بهره گیری از سامانه‌های نوین ضد سرما و بیمه کشاورزی می‌تواند زمینه ساز کاهش خسارات وارد شده به این بخش شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن فصول بارندگی، بسیج امکانات امدادی و خدماتی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و شناسایی مناطق برف گیر اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
تامین نیازهای بودجه‌ ای ستادهای بحران در اولویت قرار می‌گیرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار