نماینده مردم بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان؛

عملیات اکتشاف و استخراج نفت در منطقه مغان بزودی آغاز می‌شود

1399/07/13 - 11:31 - کد خبر: 28290 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان با اشاره به اینکه عملیات کشف و استخراج نفت در مغان بزودی آغاز می‌شود، گفت: تیمی متشکل از مهندسان جهت احداث جاده دسترسی و آماده‌سازی محل چاه اکتشافی در منطقه آرتاداغ واقع در حومه روستای خلیفه‌لو عملیات اجرایی این طرح را انجام می‌دهند.

به گزاش نصر، عباس جهانگیرزاده روز یکشنبه در بازدید از محل اکتشاف نفت مغان در منطقه خلیفه‌لو بیله‌سوار افزود: پیگیری‌های اساسی برای اکتشاف و استخراج نفت و اجرای این پروژه در مغان در حال انجام است و این طرح تحول عظیمی در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد. 
وی بیان کرد: مبلغ قرارداد این طرح در مرحله اول حدود ۸۵ میلیارد ریال است که در مدت زمان ۶ ماه انجام خواهد شد.
جهانگیرزاده از فراهم شدن زیرساخت‌های جاده، برق و گاز برای طرح پروژه استخراج، اکتشاف مغان خبر داد و اضافه کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال انجام است و مردم منطقه بویژه کشاورزان همکاری موثری در تسریع این طرح ملی دارند.
نماینده مردم بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این طرح از مرحله اکتشاف تا استخراج و عرضه به پالایشگاه برای بیش از یک هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد که نوید بخش روزهای خوبی برای منطقه است.
منطقه نفت خیز مغان (میدان مغان) یکی از نقاط شناخته شده هیدروکربوری در خاورمیانه است که کشف نفت در آن از سال ۱۳۵۰ بلاتکلیف مانده است. این حوضه در استان اردبیل با وسعت ۵/۶ کیلومتر مربع واقع می‌باشد. ضخامت رسوبات در این حوضه بیش از ۸ کیلومتر بوده و غنی از طبقات شیلی- رسی است.
اکتشاف نفت در مغان به ۶۰ سال قبل توسط یک شرکت فرانسوی باز می‌گردد که تعداد تاقدیس‌های منطقه را ۳۷ مورد عنوان کرده بود و تمامی این تاقدیس‌ها در داخل کشور بوده و به صورت مشترک با مرز کشور آذربایجان نیست؛ چند سال بعد شرکت روسی پس از مطالعات خود اعلام کرد با وجود برخورداری از ۳۷ تاقدیس، تعداد قابل بهره‌برداری ۱۷ مورد است که از روح‌کندی به خروسلو آغاز شده و تا "دیش داش" ادامه دارد.
انتهای پیام/
عملیات اکتشاف و استخراج نفت در منطقه مغان بزودی آغاز می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار