معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

به طرف‌های جنگ قره‌باغ تذکر دادیم

1399/07/13 - 10:56 - کد خبر: 28282 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: مرزبانی کشورمان درباره عواقب اصابت خمپاره‌های جنگ قره‌باغ به مناطق روستایی شهرستان خداآفرین، به مرزبانی‌های ۲ کشور درگیر تذکرات لازم را داده است.

به گزارش نصر، علیار راستگو روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: همچنین استاندار آذربایجان شرقی با ارسال یاداشت اعتراضی رسمی به وزارت امور خارجه کشورمان، از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیر موضوع اصابت خمپاره های جنگ قره باغ به مناطق مرزی استان و خسارات ناشی از آن است.
وی اضافه کرد: نیروهای مسلح مقتدر و توانمند کشورمان نیز در نقطه مرزی محل درگیری، اوضاع را به دقت رصد می کنند و تحت کنترل دارند.
براساس این گزارش، در روزهای گذشته  حدود ۳۰ فروند راکت خمپاره ناشی از جنگ قره باغ میان نظامیان جمهوری های آذربایجان و ارمنستان به روستاهای شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس برخورد کرده است.
در نتیجه اصابت راکت های خمپاره به روستاهای خداآفرین، تاکنون ۲ واحد روستایی خسارت دیده و به یک کودک جراحت جزئی وارد آمده است.
همچنین شب گذشته اصابت راکت خمپاره به شبکه برق خداآفرین ۱۰ روستای بخش گرمادوز این شهرستان را برای ساعتی در خاموشی فرو برد.
 با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی درآمد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
انتهای پیام/
به طرف‌های جنگ قره‌باغ تذکر دادیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار