مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

۶۰۰ اثر از ۹ استان به کنگره شعر محرم تبریز ارسال شد

1399/07/13 - 10:33 - کد خبر: 28276 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کنگره شعر محرم زمینه تولید اشعار آیینی را گسترش می‌دهد، گفت: حدود ۶۰۰ اثر از ۹ استان به دبیرخانه کنگره در تبریز ارسال شده است.

به گزارش نصر، محمد محمدپور برگزاری دومین دوره کنگره شعر محرم در تبریز را اقدامی تحسین برانگیز خواند و اظهار کرد: کنگره شعر محرم، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که تولیدات حوزه شعر آیینی و عاشورایی گسترش یابد.
وی افزود: آذربایجان شرقی مهد عاشقان حضرات معصومین (ع) به شمار می‌رود و عاشورا و محرم در بین مردمان این دیار دارای جایگاه و عظمتی ویژه است و از همین رو برگزاری کنگره شعر محرم به عنوان یک رویداد فرهنگی دینی در تبریز اهمیت بسزایی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: آمار و ارقام نشانگر این است که کنگره شعر محرم توانسته است در دومین دوره خود با موفقیت‌های تحسین برانگیزی روبه رو شود و این مهم بهانه‌ای شده تا نزدیک ۶۰۰ اثر در حوزه شعر آیینی تولید شود.
محمدپور اظهار کرد: برگزاری مستمر و منظم کنگره شعر محرم می‌تواند تبریز را همچون تمام ادوار مهد پرورش عالمان، شاعران و مداحان برجسته معرفی کند، چرا که این مهم، شاعران جوان را برای تولید آثار فاخر و موثر مشتاق خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان و تبریز شعرای بزرگی را در دامان خود پرورش داده که در ابعاد معنوی تاثیر فراوانی بر جامعه گذاشته‌اند، افزود: هر اندازه بعد معنوی و محتوایی آثار در این رویداد مهم تقویت شود، قطعاً اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.
محمدپور یکی از نتایج ثمر بخش این رویداد مهم را کشف استعدادهای تازه و نوپا دانست و افزود: شاعران جوان و استعدادهای نهفته را می‌توان در این کنگره‌ها شناسایی کرد و با تقویت آثار آنها، اشعاری با مضامین عاشورایی در اختیار مداحان قرار داد.
محمدپور خاطر نشان کرد: زبان شعر، زبانی تاثیرگذار، فاخر و ماندگار است و بهره‌گیری از این زبان برای تبیین ابعاد مختلف حماسه‌ی عاشورا می‌تواند در تقویت و گسترش فرهنگ عاشورایی تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/
۶۰۰ اثر از ۹ استان به کنگره شعر محرم تبریز ارسال شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار