خبر/

بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی محتمل است

1399/07/13 - 09:44 - کد خبر: 28270 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما از امروز، احتمال بارش برف در ارتفاعات استان وجود دارد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط آذربایجان شرقی تا روز سه شنبه ادامه دارد، افزود: از امروز با ورود سامانه بارشی جدید، رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه ای در مناطق مختلف استان روی می دهد.
وی اظهار داشت: این سامانه همچنین در مناطق سردسیر موجب بارش برف و بروز پدیده مه و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود و احتمال ایجاد خسارت بر محصولات کشاورزی وجود دارد.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و برخورد آذرخش، سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی و بروز گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.
امیدفر، از مردم آذربایجان شرقی خواست از سفرهای غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات خودداری و کشاورزان نیز به توصیه های  کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.
وی گفت: در زمان کنونی( ۹ صبح) خسروشاه با ۲۷ و هریس با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۱۸ درجه بالای صفر است. 
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی محتمل است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار