خبر/

رشته ناوبری برای اولین بار در کشور در مرند راه اندازی می‌شود

1399/07/12 - 17:36 - کد خبر: 28256 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مرند از راه اندازی رشته ناوبری برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش نصر، رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مرند، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: مجوز دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مرند در وزارت علوم تمدید نشده و بر این اساس این دانشکده هم اکنون به صورت آموزشگاه ادامه فعالیت دارد و بر این اساس نمی‌توانیم دانشجوی ارشد جذب کنیم.
ابوالفضل شهامت افزود: به دلیل اینکه دو رشته مشابه نمی‌تواند در فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتری دو شهر راه اندازی شود و به دلیل وجود رشته سرامیک در دانشگاه تبریز مجوز این رشته به مرند داده نمی‌شود علیرغم اینکه این رشته یکی از پتانسیل‌های این شهرستان محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: آموزش‌های دانشکده فنی و مهندسی مرند امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و آنلاین ارائه می‌شود.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مرند ابراز داشت: این دانشکده در رشته‌های نقشه برداری و عمران مناطق شمال غرب کشور را پوشش می‌دهد.
شهامت تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی که در مرند با دانشکده فنی و مهندسی ادغام شد رشته‌های آن باید در این دانشکده ادامه پیدا می‌کرد اما اینچنین نشد.
وی با اشاره به اینکه دانشکده فنی و مهندسی مرند در سال ۷۴ تأسیس شده است اظهار داشت: این دانشکده امسال حدود ۹۰۰ دانشجو دارد که در سه رشته ریاضی، مهندسی عمران و مهندسی نقشه برداری فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: ۲۳ هیئت علمی در استخدامی دانشکده هستند آزمایشگاه‌های این دانشگاه نیز در شمال کشور کم نظیر است.
شهامت از راه اندازی ایستگاه دائمی جی‌پی‌اس خبر داد و گفت: پهپاد نقشه برداری خریداری شده و دستگاه‌های مولتی فرکانس در اختیار این دانشکده است.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مرند گفت: مجوز رشته ارشد ناوبری برای اولین بار در کشور در این دانشکده راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: دنبال سرمایه گذار برای اجرای برخی طرح‌های رفاهی و خدماتی در زمین ۵۰ هکتاری این دانشکده هستیم.
همچنین معاون دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان مرند در بخش دیگری گفت: مقاطع تکمیلی به این دانشکده اضافه می‌شود که بر این اساس کارشناسی ارشد رشته‌های ساختمان‌های هوشمند و مدیریت ساخت از جمله آنهاست.
جواد غفاری تاکید کرد: تجهیزات رشته برق نیز خریداری و در این دانشکده مجهز شده هرچند موفق به اخذ مجوز این رشته نشدیم.
معاون این دانشکده تصریح کرد: در آینده رشته کارشناسی علوم مهندسی و مهندسی معدن نیز در این دانشکده راه اندازی می‌شود.
غفاری با تفکیک جنسیتی دانشجویان این دانشکده گفت: یک سوم دانشجویان دانشکده زن و دو سوم آن مرد هستند و هر سال حدود ۲۵۰ فارغ التحصیل داریم که حدود ۴ هزار نفر تا کنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.
انتهای پیام/
رشته ناوبری برای اولین بار در کشور در مرند راه اندازی می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار