خبر/

نخستین واحد صنعتی سورتینگ میوه در مشگین‌شهر راه‌اندازی شد

1399/07/12 - 16:51 - کد خبر: 28252 نسخه چاپی

نصر: نخستین واحد صنعتی سورتینگ میوه از جمله سیب روز شنبه در مراسمی در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر، فرماندار مشگین شهر در آیین افتتاح این واحد گفت: این واحد صنعتی توسط بخش خصوصی و با پیگیری نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و حمایت استاندار اردبیل راه‌اندازی شده است.
اکبر صمدی افزود: بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده و بصورت مستقیم برای ۱۲ نفر ایجاد اشتغال شده است.
وی با تقدیر از حمایت ویژه استاندار اردبیل و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط گفت: با راه‌اندازی این واحد صنعتی بخشی از مشکلات باغداران شهرستان در زمینه بازاریابی ،عرضه و فروش سیب برطرف می‌شود.  
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و سورتینگ محصولات سردرختی از نیازهای اساسی شهرستان مشگین‌شهر است و اخیرا اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
محمود عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان نیز جوابگوی نیاز باغداران نیست، خواستار حمایت همه‌جانبه دولت  از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای بزرگ سردخانه‌ای و فرآوری میوه شد.
امروز همچنین کلنگ احداث یک واحد سردخانه پنج هزار تنی در شهرستان مشگین‌شهر به زمین زده شد.
شهرستان مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای ۱۵ هزار هکتار باغ میوه است و با تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن محصولات سردرختی رتبه اول استان اردبیل را دارد.
انتهای پیام/
نخستین واحد صنعتی سورتینگ میوه در مشگین‌شهر راه‌اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار