خبر/

چندین گلوله توپ و خمپاره به شهرستان اصلاندوز مغان اصابت کرد

1399/07/11 - 23:11 - کد خبر: 28187 نسخه چاپی

نصر: منابع مردمی و مسوولان استان از فرود آمدن چندین گلوله توپ و خمپاره به شهرستان مرزی اصلاندوز بر اثر درگیری‌های ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز جمعه خبر می‌دهند.

به گزارش نصر، بر اساس این گزارش چند گلوله خمپاره به جنگل‌های حاشیه ارس در اصلاندوز مغان و چند روستا از جمله قره‌قباق از توابع این شهرستان برخورد کرده است.

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار برخورد گلوله‌های نظامی ناشی از درگیری در آنسوی مرز به خاک ایران را تایید کرد و گفت: خوشبختانه این گلوله‌ها  به مناطق غیر مسکونی برخورد کرده است.
وی بیان کرد: مقام‌های مسوول ایرانی در پی این حوادث به دو طرف درگیر تذکر داده‌اند.
چندی پیش نیز چندین گلوله توپ و خمپاره به روستاهای شهرستان اصلاندوز مغان برخورد کرده بود.
معاون استاندار اردبیل  با اشاره به شدت درگیری‌ها بین ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آنسوی مرز از شهروندان اصلاندوز مغان خواست تا در مناطق مرزی تجمع نکنند.
این گزارش حاکیست که تعداد زیادی از مرزنشینان در اصلاندوز مغان هر روز از کنار مرز به تماشای تبادل آتش بین آذری‌ها و ارامنه می‌پردازند.
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
دو طرف از چند روز پیش بار دیگر با هم درگیر شده اند و بر اساس اعلام مقام های جمهوری آذربایجان این کشور توانسته است بخشی از مناطق خود را از تصرف ارامنه آزاد سازد.
انتهای پیام/
چندین گلوله توپ و خمپاره به شهرستان اصلاندوز مغان اصابت کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار