مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل؛

اردبیل سومین استان برتر تولید کننده عسل در کشور است

1399/07/11 - 21:50 - کد خبر: 28184 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: این استان با تولید سالانه ۶ هزار تن عسل سومین استان برتر تولید کننده عسل در کشور است.

به گزارش نصر، بهلـول تکلـوی روز جمعه در گفتگویی با اشاره به حجم فعالیتهای گسترده دامپزشکی برای ارتقا کمیت وکیفیت تولیدات کشاورزی ودامی در استان گفت: استان اردبیل یکی از استان‌ها با پتانسیل و ظرفیت بالای دامپروری در کشور بوده و با تولید سالانه ۶ هزار تن عسل سومین استان برتر تولید کننده عسل در کشور است.
او با بیان‌اینکه بیش از چهاردرصد تولید دام و پروتیین خام دامی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: تعـدد وجود دامپروری‌ها، مرغداری‌ها، کارگاه‌های پرورش آبزیان  نیازمند وجود تشکیلات دامپزشکی قوی بوده و انجام این مهم  همت و تلاش مضاعف می‌خواهد.
اواظهار کرد: دامپزشکی در عیـن حـال کـه یک اداره فنی و تخصصی است یک ارگـان گمنام در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و هر گونه قصور و غفلت از آن تهدید سلامت عمومی جامعه را در پی خواهد داشت .
تکلوی اظهار کرد:در حوزه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسـان و دام کــه یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی در ارتقـاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است می توان به بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب کریمه کنگو، سل، بروسلوز، کیست هیداتید، هـاری اشاره کرد.
وی گفت: اگر دامپزشکی به خوبی کار خود را انجام ندهد بحران این بیماری‌ها در جمعیت انسانی نمـود پیدا می‌کند و علاوه بر تبعات اجتماعی، اقتصاد ملی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
او بیان کرد: محـوری تـریـن فعـالیـت هـای دامپزشکی در تـأمین غذا و امنیت غذایی از طریق حفظ و حراست از جمعـیت  دام و طیور استان، ارتقاء سلامت و بهداشت عمـومی جامعه از طریق نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی و مبارزه با بیش از ۸۵۰ نوع بیماری مشـترک بین انسان و دام انجام می‌گیرد.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص افزایش ظرفیت فعالیت کشتارگاه صنعتی دام اردبیل نیز گفت: این موضوع مهمترین چالش پیــش روی دامپزشکی اسـت و در این راستا نیازمند مساعدت، همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه هستیم.
انتهاب پبام/
اردبیل سومین استان برتر تولید کننده عسل در کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار