فرماندار هشترود خبر داد؛

برخورد جدی با متعرضان به حریم رودخانه‌ها

1399/07/10 - 13:41 - کد خبر: 28136 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: با تعرض کنندگان به حریم رودخانه‌ها به خصوص رودخانه آغبلاغ چایی در این شهرستان برخورد خواهد شد.

به گزارش نصر، امین امینیان در جلسه ستاد بحران هشترود خاطرنشان کرد: عده‌ای از باغداران و کشاورزان با تعرض به رودخانه آغبلاغ چایی هشترود باعث شده‌اند در مواقع بارانی و سیلاب این رودخانه طغیان کند و خسارت به بار آورد.
وی افزود: در بستر و حریم رودخانه درختان باید قطع شود چون در مواقع سیلاب این درختان به زیر پل‌ها هدایت می‌شوند و باعث خسارت و تخریب پل‌ها می‌شود.
فرماندار هشترود همچنین لایروبی رودخانه آغبلاغ چایی را ضروری دانست و خواستار اختصاص بودجه برای این رودخانه شد.
وی با بیان اینکه چرای بی رویه و غیرمجاز دام در مراتع ملی جرم است و برخورد می‌شود، ریختن نخاله در حریم جاده‌ها را غیر قانونی و جرم دانست و برخورد با افراد خاطی را خواستار شد.
امینیان از اختصاص تسهیلات چهار درصدی به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سیل و کمک دولتی به شهرستان خبرداد و گفت: ۷۴۰ میلیون تومان برای لایروبی قنات و راه‌های دسترسی بین مزارع پرداخت شد.
وی گفت: دهیاران و شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی پیش از آغاز بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب‌ها و بارش‌های فصلی در دستور کار قرار دهند.
مهدی پورصادق شهردار شهر هشترود هم از کمبود ماشین آلات شهرداری برای لایروبی رودخانه‌های داخل شهر خبر داد و گفت: اگر سیلی رخ دهد خسارت قابل توجهی به شهر وارد می‌شود.
انتهای پیام/
برخورد جدی با متعرضان به حریم رودخانه‌ها خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار