معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه مرند؛

طرح «آشتی با آموزش» در مرند اجرا می‌شود

1399/07/10 - 11:43 - کد خبر: 28124 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه مرند با اشاره به اجرای طرح «آشتی با آموزش» در این شهرستان گفت: این طرح برای کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و با هدف برقراری عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، علی شیخ پور روز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند افزود: مسوولین مربوط برای اجرای طرح «آشتی با آموزش» از ظرفیت خیرین و سمن ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه خیرین همیشه در کارهای خیر کمک حال مردم و مسوولین بوده اند، افزود: سمن ها و سازمان های خیریه در تداوم کارهای خیر و نیز در زمینه تامین وسایل و ابزار آموزش مجازی همچون تبلت برای دانش آموزان محروم در حد توان اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه مرند گفت: برای استفاده از ظرفیت و نقش بانوان خیر در شهرستان نیز، خیرین مدرسه ساز بانوان در شهرستان تشکیل شود.
وی در ادامه نقش آموزش و پرورش را در شکل گیری شخصیت افراد بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش عامل مهم توسعه و پیشرفت کشور است، لذا باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.
شیخ پور خاطرنشان کرد: مهارت آموزی یکی از ضروریات است که در دوران آموزش باید به آن توجه کرده و آموزش ها را با کاربردی کردن، به سمت مهارت آموزی برد.
وی همچنین با بیان اینکه آموزش تعطیل بردار نیست، افزود: مدیران مدارس و کادر اداری در دوران کرونایی که آموزش بصورت مجازی انجام می گیرد، باید با حضور در مدارس، بر نحوه آموزش معلمان نظارت داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش مرند نیز گفت: با وجود کسری ۶۶۳ نفری نیروی آموزشی در شهرستان در هنگام بازگشایی مدارس، با تلاش و مساعدت مسوولین شهرستان، اکنون هیچ مدرسه ای بدون معلم و مربی نیست.
اباذر کاظمی افزود: با مطرح شدن کرونا، به دلیل پتانسیل و آمادگی بالا در شهرستان و وجود نیروهای متخصص، محتوای تولیدی در مرند، در استان مورد توجه قرار گرفته و کار تولید محتوای آموزشی دو پایه تحصیلی به آموزش و پرورش مرند واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از مدارس، همه همکاران آموزشی با تمام توان، تلاش و فعالیت کرده و با تشکیل کلاسهای مجازی، آموزش را ادامه می دهند.
مدیر آموزش و پرورش مرند گفت: امسال نیز همچون سال های قبل، شهرستان مرند در کسب رتبه های زیر سه هزار، یک هزار و زیر صد موفق بوده است.
وی در ادامه در مورد ایجاد فضاهای آموزشی جدید در شهرستان نیز اظهار کرد: با مساعدت نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و تلاش مسوولین، تعدادی فضاهای آموزشی برای شهرستان مرند در نظر گرفته شده که یک میلیارد تومان نیز برای آنها اختصاص می یابد.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود از کمیته امداد امام (ره) و خیرین خواست به دانش آموزانی که در جهت بهره مندی از آموزش در فضای مجازی مشکل دارند توجه کنند.
در این جلسه همچنین از نفرات برتر کنکور سراسری و تعدادی از خیرین مدرسه یار با اهدای لوح و هدایایی، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/
طرح «آشتی با آموزش» در مرند اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار