خبر/

سامانه زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند در تبریز طراحی شد

1399/07/10 - 11:36 - کد خبر: 28120 نسخه چاپی

نصر: یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، موفق به طراحی و راه‌اندازی سامانه «زیرساخت داده مکانی شهر هوشمند» شد.

به گزارش نصر، ساامنه «زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند»، از ابزارهای نوین در زمینه رصد، تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه شهری است؛ این سامانه تحت وب و سرویس گرا در سطوح مختلف سازمانی و با استفاده از ابزارهای هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا، با هدف ایجاد شرایط دسترسی آسان مدیران، مشاوران، دستگاه‌ها و شهروندان به اطلاعات سودمند شهر طراحی و تولید شده است.
زیر ساخت داده مکانی در گام نخست، مجموعه‌ای از فناوری‌ها را به خدمت می‌گیرد تا اطلاعات مکانی و توصیفی را که توسط شهروندان، سازمان‌ها و یا سنسورهای موجود در سطح شهر تولید می‌شوند، جمع آوری و ذخیره کند.
این سامانه نرم افزاری در گام بعدی با پردازش و تحلیل این داده‌ها درک بصری بسیار بالایی از وضعیت هر کدام از شاخص‌ها و گزارش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و با افزودن امکان ترکیب، تلفیق و وزن دهی، لایه‌های اطلاعاتی به عنوان یک سامانه پشتیبان تصمیم گیر و یک ابزار قدرتمند پردازش اطلاعات مکانی عمل می‌کند.
نتایج این داده کاوی‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف توسعه شهری از جمله مکان یابی مناسب کسب و کارها، مجتمع‌های خدماتی شهری، مسیرهای حمل‌ونقل، توسعه آتی شهر و رصد تغییرات شهر برای مسئولان و شهروندان کمک کننده باشد. 
شرکت تولیدکننده سامانه «زیرساخت داده مکانی شهر هوشمند» در حال حاضر با تجهیز مرکز داده خود در نظر دارد تا امکان استفاده از این سامانه را برای شهرهای کوچک و متوسط که زیر ساخت سخت افزاری مناسبی برای پیاده سازی سامانه ندارند، فراهم سازد. 
محصول دانش بنیان دیگر این شرکت با عنوان «سامانه پایش جهش تولید» در سفر اخیر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تبریز در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.
انتهای پیام/
سامانه زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند در تبریز طراحی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار