ساکنان اردبیل پاییز سردی را آغاز کردند

1399/07/10 - 10:45 - کد خبر: 28108 نسخه چاپی

نصر: ساکنان اردبیل و دیگر پهنه‎های سردسیر این استان از ابتدای پاییز تاکنون با هوای سردی مواجه هستند و این روند از دو روز گذشته تشدید شده است.

به گزارش نصر، هرچند اردبیل از نقاط سردسیر ایران و دارای پاییز و زمستان های بسیار سردی است ولی بطور معمول در بسیاری از سال ها هوای منطقه از اواخر مهر به تدریج رو به سردی رفته و دماها به زیر صفر می‌رود.          
این درحالیست که امسال نفوذ پی در پی هوای سرد و سنگین از عرض‌های بالا و به خصوص از سرزمین‌های منتهی الیه شرق روسیه و منطقه سیبریه ساکنان اردبیل و شهرستانهای واقع در پهنه مرکزی این استان شامل مشگین‌شهر، نمین ،سرعین و نیر را دست کم یک ماه زودتر به استفاده از بخاری و لوازم گرمایشی و پوشیدن لباس‌های ضخیم وادار کرده است.
طی روز و شبانه گذشته اردبیل سردترین مرکز استان ایران و سردترین ایستگاه در این استان بود به گونه‌ای که دمای هوا سپیده دم چهارشنبه در ایستگاه مرکزی این شهر به منفی دو درجه رسید و در ایستگاه‌های فرودگاه اردبیل و نیر نیز دما یک درجه بالای صفر بود.
اما نقشه‌های همدیدی هواشناسی از ادامه حاکمیت هوای سرد در پهنه مرکزی و تا حدودی جنوبی استان اردبیل طی روزهای آینده حکایت دارد و به نظر می‌رسد ساکنان منطقه طی هفته پیش رو ساعات پربارشی در پیش داشته باشند.
در شامگاه چهارشنبه دمای اردبیل ۹ درجه بالای صفرو آسمان منطقه تمام ابری و در بعضی نقاط مه آلود و همراه با وزش باد با بیشینه سرعت ۵۳ کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق است.
انتهای پیام/
ساکنان اردبیل پاییز سردی را آغاز کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار