خبر/

حمایت از توسعه باغات انگور در آذربایجان شرقی

1398/06/28 - 17:27 - کد خبر: 2808 نسخه چاپی

نصر: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توسعه باغهای انگور در استان حمایت می کند.

به گزارش نصر به نقل از صدا و سیما، معاون مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان در سومین جشنواره انگور و دوشاب روستای شیرامین شهرستان آذرشهر گفت: انگور جزو محصولات طرح اصلاح الگوی کشت و کم مصرف آبی است و جهاد کشاورزی از توسعه باغات انگور به روش روسیمی حمایت می کند.
بیگلری افزود: سرمازدگی و تگرگ از عمده تهدید های باغات انگور است و استقرار دستگاه ضد تگرگ در انگورستان های استان ضروری است.
احمد ماهری بخشدار حومه آذرشهر نیز در این مراسم گفت: جشنواره انگور نقش بسزایی در رونق تولید ، اشتغال پایدار و معرفی ظرفیتهای گردشگری و اقتصادی روستای شیرامین دارد.
دبیر سومین جشنواره انگور و دوشاب شیرامین هم گفت: روستای شیرامین 200 هکتار باغ انگور دارد و سالانه بیش از 240 تن محصول انگور از باغات شیرامین برداشت می شود.
حسین آقابالازاده افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی محصول انگور با کیفیت در استان و همچنین نشان سازی و معرفی ظرفیتهای اقتصادی، کشاورزی و گردشگری روستای شیرامین است.
وی ادامه داد: از باغ های انگور این روستا محصولات متنوعی مانند برگ دلمه ، قوره و آبغوره به دست می آید و در غذاها مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین انگور پس از برداشت فراوری شده و به انواع کشمش ، دوشاب و سرکه تبدیل می شود.

انتهای پیام/

حمایت از توسعه باغات انگور در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار