مدیرکل بیمه سلامت استان؛

۹۰ درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است

1399/07/09 - 13:52 - کد خبر: 28063 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به‌خاطر شرایط کرونا صدور دفترچه برای افراد فاقد دفترچه در عرض ۲۴ ساعت انجام می‌شود، گفت: ۹۰درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

به گزارش نصر، وحید مجیدی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌ها اظهار کرد: زمان صدور دفترچه طبق ارزیابی آزمون وسع ۲۵ تا ۳۰ روز است، اما الان به خاطر شرایط کرونا کسانی که در بیمارستان بستری می شوند، در عرض ۲۴ ساعت دفترچه برای شان صادر می شود.
وی با بیان اینکه هزینه تمام دارویی هایی را که در تعهد  بیمه است، پرداخت می کنیم، افزود: طی ۲ هفته گذشته تعداد داروهایی که ستاد درمان کرونا تعیین کرده است، بیمه سلامت نیز در تعهد خود آورده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای آزمون وسع از شهریور سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آزمون وسع براساس قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می کردند، باید در آزمون تعیین وسع ارزیابی شوند و چنانچه جزو دهک های یک ، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می کنند.
وی پرداخت حق بیمه یکساله برای دریافت دفترچه را ۶۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست ارزیابی وسع کرده اند که از این تعداد ۲۳۰ هزار نفر معادل ۶۳ درصد جزو دهک های پایین مشخص شده و دفترچه رایگان دریافت می کنند.
مجیدی با تاکید بر اینکه شهروندان اعتبار دفترچه خود را کنترل کنند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: به خاطر شرایط کرونا برای رفاه حال مردم، در صورت اتمام اعتبار دفترچه، اعتبار آن به طور خودکار تا ۶ ماه تمدید می شود.
مدیرکل بیمه سلامت آذرباییجان شرقی اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را گام بلندی درراستای اجرای دولت الکترونیک در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای دوت الکترونیک نیازی به دفترچه برای بستری شدن در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیست و تنها با ارایه کدملی و استعلام فرد می توواند بستری شود.
وی با بیان اینکه از سال گذشته بیمارستاه های دولتی و دانشگاهی تمام اسناد را به صورت الکترونیکی ارسال می کنند، افزود: با اجرای این طرح افزون بر ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار کاغذ در یک سال گذشته صرفه جویی شده است.
مجیدی ادامه داد: به جز بیمارستان های نظامی بقه بیمارستان ها کارهای اولیه الکترونیکی شده را انجام داده اند و ۱۳ بیمارستان غیردانشگاهی نیز وارد سیستم شده اند و از آذر ماه تمام اسناد به صورت الکترونیکی ارسال می شود.
وی گفت: بالغ بر یکهزار و ۵۴۴ موسسه اسناد خود را به صورت الکترونیکی ارسال می کنند که حدود ۶۰ هزار نسخه تا کنون واصل شده است که نشانگر اهتمام جدی سازمان و همکار موسسات در الکترونیکی کردن اسناد است.
مجیدی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال نیز ۱۴۲ هزار نسخه الکترونیکی توسط پزشکان و ۴۲ هزار توسط داروخانه ها و ۱۵ هزار توسط آزمایشگاه ها  ارسال شده است .
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار برگ دفترچه در استان مصرف می شود ککه با بهره مندی از نسخه نویسی الکترونیک این میزان صرفه جویی شده است.
مجیدی اجرای دولت الکترونیک را همچنین باعث سرعت در پرداخت مطالبات دانست و گفت: تمام مطالبات دانشگاه ها و موسسات را تا خرداد ماه پرداخت کرده ایم و بخش خصوصی نیز تا تیرماه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۹ درصد هزینه های درمانی بیمه سلامت به بیماران خاص اختصاص می یابد، از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان هزینه درمان برای بیماران خاص در سال گذشته خبر داد و افزود: از سال ۱۳۹۰ تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت ۲ هزار و ۳۵۰ نفر بود که هم اکنون این بیماران چهار هزار و ۵۰ نفر می باشند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه هوشمند # ۱۶۶۶ * به منظور اطلاع افرادف موسسات، پزشکان از وضعیت وسع سنجی و پوشش بیمه ای اشخاص خبر داد.
انتهای پیام/
۹۰ درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار