معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد:

حمله خرس قهوه‌ای به یکی از اهالی ورزقان

1399/07/08 - 20:19 - کد خبر: 28003 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از حمله یک قلاده خرس به یکی از اهالی روستای" روزی" ورزقان خبر داده و جزئیات این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش نصر، داود غنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه طبق گزارش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان، باخبر شدیم که یکی از اهالی روستای روزی حین چرای احشام مورد حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای قرار گرفته و بلافاصله نیز فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شده است.

وی با بیان این‌که همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز بلافاصله به محل حادثه اعزام و برای این‌که خرس مذکور خسارت احتمالی مجددی وارد نکند، در منطقه مستقر هستند، افزود: فرد مصدوم در یکی از بیمارستان‌ها بستری بوده و پانسمان اولیه نیز انجام شده است؛ خوشبختانه وضعیت رو به بهبودی داشته و یکی از همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان در کنارشان حضور دارند.

وی در توصیه‌ای تاکید کرد: همشهریان عزیز چه آنانی که برای گردش و چه افرادی که برای کار و چرای احشام به مناطق خارج شهر می‌روند، در مواجه با حیوانات وحشی چون خرس، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و به نقطه‌ای مرتفع بروند و سپس با ایجاد صدای بلند و تکان دادن لباس، سعی کنند حیوان وحشی را ترسانده و از خود دور نگه دارند.

غنی‌پور بیان کرد: توصیه اکید دارم شهروندان به هیچ عنوان به خصوص در مناطقی که زیستگاه و محل گدار حیوانات وحشی است، به تنهایی سفر و گردش نکرده و برای اموراتی چون چرای دام نیز حتما فردی را به همراه خود ببرند.

وی در خاتمه برای شهروند مصدوم شده آرزوی سلامتی عاجل کرده و ابراز امیدواری کرد تا اخبار سلامتی کامل وی را به زودی اعلام کند.
انتهای پیام/
حمله خرس قهوه‌ای به یکی از اهالی ورزقان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار