رییس اداره حفاظت محیط زیست آذرشهر؛

دو واحد آلاینده زیست محیطی در شهرک شهید سلیمی آذرشهر پلمب شد

1399/07/08 - 14:35 - کد خبر: 27988 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره حفاظت محیط زیست آذرشهر گفت: دو واحد فولادی در شهرک شهید سلیمی به‌دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی پلمب شد.

به گزارش نصر، رضا نصوحی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این ۲ واحد با وجود تذکرات و مهلت‌های داده شده، به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی، ایجاد آلودگی محرز هوا و عدم رعایت قوانین مدیریت پسماند با دستور مقام قضایی بسته شد.

وی افزود: این اقدام در راستای انجام وظیفه ذاتی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و با توجه به حفظ سلامت و بهداشت عمومی مردم انجام شد.

نصوحی با تاکید بر برخورد قانونی با آلودگی محیط زیست، گفت: کارشناسان این اداره برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی واحدهای صنعتی، با انجام پایش‌های مستمر و شبانه روزی، پساب خروجی تمامی واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان را رصد می‌کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، به شدت برخورد خواهند کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آذرشهر با قدردانی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی، گفت: طبق هماهنگی‌ها، با صنایع و واحدهای آلاینده به شدت برخود خواهد شد.

وی اضافه کرد: از عموم مردم در خواست می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید سلیمی، بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید.
این شهرک ۵ هزار و ۵۸۵  هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است و با استقبال صنعتگران و سـرمایه گذاران برای ایجاد واحد صنعتی در آن،  این شهرک از ضلع غربی حدود ۵۰۰ هکتار توسعه یافت.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد.
از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی استان یک هزار و ۸۹۳ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد غیرفعال بوده و هم اکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام/
دو واحد آلاینده زیست محیطی در شهرک شهید سلیمی آذرشهر پلمب شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار