معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور از پنج هزارو ۳۰۰ شرکت فراتر رفت

1399/07/08 - 13:54 - کد خبر: 27982 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در حوزه علم و فناوری طی سال جهش تولید، تعداد شرکتهای دانش بنیان فعال در کشور از پنج هزارو ۳۰۰ شرکت فراتر رفت.

به گزارش نصر، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان و فناور زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه و سیر تحولی شرکتهای دانش بنیان در مناطق مختلف کشور، افزود: سال گذشته میزان فروش محصولات این شرکتها از مرز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه شرکتهای دانش بنیان هم اکنون به صورت منحنی توانی در حال رشد است، یادآورشد: در این شرایط آینده بسیار خوبی برای این شرکتها متصور است.
ستاری با قدردانی از دولت برای کمک به رشد و توسعه شرکتها و موسسات دانش بنیان و فناورانه، تصریح کرد: قوه قضاییه نیز به طور جدی برای یاری رساندن به شرکتهای فعال در حوزه های فناوری و قضا وارد عمل شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه سیر تحولی استان زنجان در این حوزه بسیار ملموس است، به حمایت های استاندار زنجان از این شرکتها اشاره کرد و اظهار داشت: زیست بوم فناوری و نوآوری در این استان در حال پیاده سازی و تعداد شرکتهای دانش بنیان و نوآور در حال رشد است.
وی وضعیت پارک علم و فناوری را از نقاط ضعف استان بیان کرد و افزود:در خصوص ساماندهی به این وضعیت و تسهیل واگذاری زمین به شرکتهای دانش بنیان با همکاری استان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.
ستاری تاکید کرد: محیط استان زنجان با وجود دانشگاه‌های بزرگ و فعال آمادگی کامل را برای توسعه فعالیت در حوزه های فناوری و نوآوری و استفاده از استارتاپ‌ها را دارد و در این خصوص به جد تلاش می شود.
بنا به این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به زنجان، سه طرح دانش بنیان را در این استان افتتاح و از هفت طرح دیگر در این حوزه بازدید کرد.
مرکز نوآوری و ایده‌پردازی سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، آزمایشگاه ویروس شناسی و آزمایشگاه آنالیز پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه زنجان و کارگاه فنی محصولات فناورانه دانشگاه زنجان طرحهای دانش بنیان افتتاح شده با حضور سورنا ستاری در این استان بود.
ستاری همچنین از ۲ شرکت یاسین شیمی ققنوس و شرکت تولیدی محافظ هوشمند درشهرستان خرمدره، پیشرفت پروژه مجتمع فناوری، پیشرفت پروژه مرکز نوآوری فضای کار مشترک، کارگاه طراحی مهندسی و خدمات نمونه سازی و نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد و نمایشگاه های محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری زنجان بازدید کرد.
شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های بعداز ظهر امروز (سه شنبه) معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان زنجان است.
انتهای پیام/
تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور از پنج هزارو ۳۰۰ شرکت فراتر رفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار