با 175 رای نمایندگان مجلس

تاجر و نظامی بازنشسته وزیر صمت شد/ علیرضا رزم حسینی کیست؟

1399/07/08 - 11:33 - کد خبر: 27965 نسخه چاپی

نصر: نمایندگان مجلس بالاخره پنج ماه بعد از برکناری "رضا رحمانی" وزیر تبریزی صنعت، معدن و تجارت موفق شدند به یک نفر اعتماد و وزیر کرمانی را بر صدر وزارت صمت بنشانند.

 به گزارش نصر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک جلسه پر حاشیه و جنجالی بالاخره با 175 رای مثبت "علیرضا رزم حسینی" گزینه دولت حسن روحانی را به عنوان وزیر صمت برگزیدند.
وضعیت نامناسب اقتصاد کشور، افزایش سرسام آور قیمت ها و بی توجهی به وضعیت معیشت مردم از مهمترین اثرات بلاتکلیفی وزارت خانه ای است که 45 درصد از تولید ناخالص ملی تنها با این وزارتخانه محقق می شود.
 
رزم حسینی کیست؟
علیرضا رزم حسینی به سال 1340 هجری شمسی در کرمان دیده به جهان گشوده است.
وی دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده و پیش از کسب رای اعتماد مردم در مجلس استاندار خراسان رضوی را عهده دار بود.
وی مدیراجرایی، تاجر و نظامی بازنشسته است. او استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم و پیش از آن استاندار استان کرمان در دولت یازدهم بوده که در سال ابتدایی دولت دوازدهم استعفا داده است.
با نگاهی به فعالیت های وی  فعالیت نظامی و اقتصادی بیشتر به چشم می خورد.
 رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است.
وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرد.
رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.
 
فعالیت اقتصادی
 رزم‌حسینی در گفتگو با ماهنامه عصرانه اعلام کرد به دعوت قاسمی سلیمانی فعالیت اقتصادی خارج از ایران را رها کردم و قرار شده برای استانداری کرمان از کانادا به ایران برگردم.
وی پیش از پذیرش مسئولیت در دولت، مدیرعامل شرکت‌های اماراتی و ایرانی فعال در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی به ایران بوده است.
 
موضوع تابعیت دوگانه
آنچه که در جلسه امروز رای اعتماد به وزیر صمت حاشیه ساز نیز شد موضوع دوتابعیتی بودن وی بود.
در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف نام علیرضا رزم حسینی به عنوان فرد مشکوک به داشتن تابعیت مضاعف مطرح شده است.
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ۵ مرداد ۹۸ این گزارش را منتشر کرده بود و پس از ذکر نام رزم‌حسینی استاندار خراسان، تحقیقات را ضروری و اعلام شد "براساس شواهد و قرائن احتمال داشتن تابعیت مضاعف یا اقامت وجود دارد"
مجتبی ذوالنوری عضو دیگر گروه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس دهم هنگام معرفی رزم حسینی به عنوان وزیر صمت دوتابعیتی او را تکذیب کرد.
انتهای پیام/
تاجر و نظامی بازنشسته وزیر صمت شد/ علیرضا رزم حسینی کیست؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار