با بهره‌برداری نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر؛

ایران عضو باشگاه جهانی کشورهای دارای ژئوترمال می‌شود

1399/07/08 - 13:00 - کد خبر: 27962 نسخه چاپی

نصر: فرماندار مشگین‌شهر گفت: کشور ایران با بهره‌برداری از نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به عنوان نهمین کشور دارنده فناوری زمین گرمایی به باشگاه جهانی کشورهای دارنده ژئوترمال خواهد پیوست.

به گزارش نصر، اکبر صمدی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات احداث خط انتقال جریان برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه اخیرا با دستور وزیرنیرو از شرکت سانا تحویل گرفته شده و به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی واگذار شد.
وی اظهارداشت: با راه‌اندازی نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در مرحله اول مقدار پنج مگاوات انرژی برق به شبکه برق‌رسانی مشگین‌شهر تزریق خواهد شد.
او افزود: برای این منظور ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
صمدی گفت: تاکنون ۱۱ حلقه چاه اکتشافی تا عمق سه هزار و ۲۰۰ متری زمین حفر شده و هفت حلقه آن به بهره‌برداری رسیده که قابلیت نصب توربین و تولید برق را دارد.
وی اضافه کرد: در جریان بازدید ستاری معاون فناوری رییس‌جمهوری از این مجموعه راهکارهای توسعه این نیروگاه در زمینه‌های مختلف گردشگری ، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و در آینده شاهد تبدیل این مکان به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی ، پژوهشی و صنعتی کشور خواهیم بود.
نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با ظرفیت ۵۰ مگاوات در دامنه‌های سبلان احداث می‌شود و تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.
با تکمیل این نیروگاه همچنین زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط از جمله کشت گلخانه‌ای، مزارع پرورش ماهی و شهرک‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
ایران عضو باشگاه جهانی کشورهای دارای ژئوترمال می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار