در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛

ضرورت ایجاد شبکه فیبر نوری در تبریز/ انتقاد از نبود زیرساخت‌ها

1399/07/07 - 11:16 - کد خبر: 27887 نسخه چاپی

نصر: اعضای شورای شهر تبریز بر لزوم مطالعات بیشتر در زمینه همکاری با شرکت‌های خصوصی برای ایجاد فیبر نوری در تبریز تاکید کردند.

به گزارش نصر، محمد باقر بهشتی صبح امروز در جلسه شماره ۲۰۰ شورای اسلامی شهر که به صورت مجازی برگزار شد و دستور دوم جلسه لایحه شهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز حفاری جهت ایجاد بستر فیبر نوری در قالب اعتبارات بودجه مصوب سال جاری با قید یک فوریت بود گفت: طرح با حضور کارشناسان بررسی شده است این قرارداد دو قسمت دارد، در یک قسمت مجوز حفاری به ایرانسل، به متراژ ۱۸۰ کیلومتر داده می‌شود و در قسمت دوم نیز حفاری مابقی ۲۲۰ کیلومتر برای اجرای شهر هوشمند با بررسی شرکت‌های fcp است.
سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص با بیان اینکه این موضوع یک موضوع ساده حفاری نیست و ایرانسل از این محل درآمد دارد گفت: ایرانسل بخش خصوصی است و با ترک تشریفات این کار را نکنیم چراکه این موضوع می‌تواند به یک درآمد پایدار تبدیل شود، از اعضای شورا و شهرداری می‌خواهم موضوع را به حفاری تقلیل ندهیم چراکه این موضوع بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه چرا این موضوع به کمیسیون عمران ارجاع نشده است گفت: موضوع متأسفانه ضد و نقیض ارائه شد که لازم است یکبار دیگر به صورت شفاف و مشخص توضیح داده شود.

نبود زیرساخت‌ها در شهر تبریز
محرم محمد زاده دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه امروز ما از کمترین امکانات نمی‌توانیم استفاده کنیم و دلیل آن نبود زیر ساخت‌ها است گفت: زیر ساخت‌های فیبر نوری در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و تمامی مشکلاتی که ما با آن سروکار داریم حل شده است.
وی با بیان اینکه امروز دیگر شرکت‌های مخابراتی نیز می‌توانند این فیبرهای نوری را مانند ایرانسل به کشور وارد کند گفت: از این موضوع می‌توان برای دیگر موارد نیز استفاده کرد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه اولین امکانات به دلیل همکاری ایرانسل با کشورهای خارجی وارد می‌شود افزود: نباید مقابل این موضوع مخالفت کرد.

آماده سازی زیرساخت‌های ایجاد شهر هوشمند
شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص با اشاره به اینکه در کنار مجوز به ایرانسل جهت حفاری، زیر ساخت‌های ایجاد شهر هوشمند را مهیا می‌کنیم گفت: در شهرهای مختلف این اتفاق افتاده است و مبلغ قرارداد نیز مقدار قابل توجهی است.
وی افزود: ۱۸۰ کیلومتر توسط ایرانسل با ارائه یک داکت ۷ کاناله ایجاد خواهد شد و ۲۲۰ کیلومتر دیگر توسط شرکت‌های متخصص و مرتبط با این موضوع انجام می‌شود.
انتهای پیام/
 ضرورت ایجاد شبکه فیبر نوری در تبریز/ انتقاد از نبود زیرساخت‌ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار