معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

اولویت‌های تزریق واکسن آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی اعلام شد

1399/07/05 - 15:54 - کد خبر: 27753 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تخصیص تدریجی و طبقه‌بندی واکسن آنفلوانزا به استان گفت: اولویت‌های تزریق این واکسن در استان مشخص شده و بر این اساس، واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

به گزارش نصر، رسول انتظارمهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کارکنان  شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، متلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل و سالمندان واجد شرایط این اولویت  ها را شامل می شود.
وی اضافه کرد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت جهت تزریق واکسن ضروری است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت مازاد بر مصرف بودن ، فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت ها و فرایندهای تعریف شده خواهد بود .
انتظارمهدی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت به حداقل رساندن احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، کارکنان ارائه دهنده خدمات شامل مراقب سلامت و بهورز با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت جهت تزریق  واکسن مراجعه کنند.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تزریق واکسن به سایر گروه های سنی که واجد شرایط نیستند، توصیه نشده است.
وی از شهروندان خواست تا از مراجعه حضوری به واحد های ارائه خدمت اجتناب نمایند.
به گزارش ایرنا، قرار است حدود ۱۶ میلیون واکسن آنفلوانزا در کشور تزریق شود که نزدیک به ۲۰ درصد کل شهروندان است.
انتهای پیام/
اولویت‌های تزریق واکسن آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی اعلام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار