رئیس هیأت نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی:

ناجیان غریق با شیوع ویروس کرونا درشرایط معیشتی نامناسب قرارگرفتند

1399/07/04 - 19:41 - کد خبر: 27699 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیأت نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی گفت: ناجیان غریق با شیوع ویروس کرونا درشرایط معیشتی نامناسب قرار گرفتند چراکه استخرها تعطیل شده است.

به گزارش نصر، جلسه هم اندیشی و افزایش تعاملات رسانه‌ای مابین رئیس هیأت نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی و سرپرست خبرگزاری مهر در استان ظهر امروز برگزار شد.
ساناز پورخورشیدی در ابتدای این جلسه با ارائه توضیحاتی از ماهیت این رشته ورزشی، افزود: نجات غریق صرفاً یک رشته ورزشی محسوب نمی‌شود و اثرات شغل ناجیان غریق که امنیت اماکن آبی موجود در جامعه را میسر می‌سازند، بسیار با ارزش و ستودنی است.
رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان با اشاره به گزارش کار شده در باب وضعیت معیشتی ناجیان غریق در خبرگزاری مهر ابراز تشکر کرد و ادامه داد: با توجه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن آبی ناجیان غریق استخرها که متأسفانه بسیاری بیمه هم نیستند در شرایط معیشتی نامناسبی قرار دارند و ما بشدت پیگیر این قضیه می‌باشیم که گزارش کار شده در مهر نیز در اطلاع رسانی این مسئله بسیار تأثیر گذار بود.
وی با بیان اینکه به تازگی جلساتی را با نهادهای دولتی در جهت رفع مشکلات موجود برگزار کرده‌ایم، تشریح کرد: با سازمان هلال احمر استان در باب آموزش، پیشگیری و امداد غریقان تعاملاتی داشته‌ایم تا از تجربیات ناجیان هیأت بهرمند گردند؛ در جلسه‌ای با سازمان آتش نشانی تبریز آمادگی خود را در جهت آموزش آکادمیک ناجی گری آتش نشانان اعلام داشته‌ایم و در رأس این امور طی جلسه‌ای با مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لزوم رسیدگی جدی به مسئله بیمه ناجیان غریق را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.
در ادامه سرپرست خبرگزاری مهر در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشاغل مرتبط با اماکن آبی در وضعیت کرونایی مورد غفلت واقع شده‌اند، اظهار کرد: ورزش‌های آبی در شرایط کرونا آسیب بسیار دیده‌اند و متأسفانه در حالت کلی به جز چند رشته انگشت شمار ورزشی مانند فوتبال، مابقی ورزش‌ها و متعاقباً ورزشکارانشان مورد بی مهری قرار گرفته‌اند.
نایب رئیس خانه مطبوعات کشور ورزش را ابزار قدرتمندی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانسته و ادامه داد: متأسفانه ما گرفتار آسیب‌های فضای مجازی شده‌ایم و کم تحرکی و کاهش علاقمندی قشر جوان به ورزش نیز بخشی از این آسیب است.
بابایی تخصص گرایی را عامل بهبود وضعیت جامعه ورزش دانسته و گفت: اصل بر فرهنگ سازی است و تا زمانی که فرهنگ سازی نشود هیچ اتفاقی مثبتی نخواهد افتاد و این موضوع در اصل با ارزش گذاری و ورود رسانه امکان پذیر خواهد بود.
دبیر هیأت نجات غریق و غواصی استان نیز با اشاره مشکلات شغلی ناجیان و مربیان ورزشی عنوان کرد: مسئله اصلی جامعه ورزش در شرایط موجود موضوع شغل مربیان است که بسیاری از زمان شیوع کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند که این مسئله صرفاً مربوط به هیأت نجات غریق نبوده و شامل جامعه ورزشکاران می‌شود.
انتهای پیام/
 ناجیان غریق با شیوع ویروس کرونا درشرایط معیشتی نامناسب قرارگرفتند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار