خبر/

وقتی بنزین تسلیم نبوغ مخترع آذربایجانی در ترکیه می شود

1399/07/03 - 14:45 - کد خبر: 27652 نسخه چاپی

نصر: مخترع آذربایجانی در خودروی شخصی خود در ترکیه سیستمی طراحی کرده است که می تواند با آب کار کند.

به گزارش سرویس بین الملل نصر، "عباس بوستانچی" فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای و مولکولی از دانشگاه تهران، اهل محمدیار نقده در آذربایجان غربی، در خودروی شخصی خود در ترکیه سیستمی طراحی کرده است که با آب کار می کند و می تواند در ۵۰ درصد از سوخت صرفه جویی کند.

"بوستانچی" در مصاحبه با رسانه های ترکیه گفت: قبل از نصب این سیستم در خودرو، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر سوخت مصرف می شد که بعد از نصب آن، مصرف سوخت به ۲/۵ لیتر کاهش یافته و دستگاه ۲/۵ لیتر هم آب مصرف می کند.
 
 
این مخترع آذربایجانی با بیان این که در صورت حمایت مسوولین می تواند دستگاهی طراحی کند که خودرو کلا آب مصرف کند، افزود: در صورت طراحی این دستگاه، از اگزوز خودرو بخار آب خارج می شود و آلایندگی آن نیز به صفر می رسد.

وی در توضیح این دستگاه نیز گفت: این دستگاه بدون هیچگونه تغییر در موتور خودرو و فقط با نصب یک مخزن آب متصل به دستگاه کار می کند که در هرگونه خودرو به راحتی قابل نصب است.

لازم به توضیح است به گزارش برخی رسانه ها وی نامزد انتخابات دور پنجم شورای شهر محمدیار و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه نقده و اشنویه بود که اکنون در شهر سیرت (Siirt) ترکیه ساکن است.
انتهای پیام/
وقتی بنزین تسلیم نبوغ مخترع آذربایجانی در ترکیه می شود آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار