موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس/

کتاب‌های تقریظ شده رهبری، در حوزه دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید

1399/07/03 - 12:57 - کد خبر: 27641 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایش ۵۷ عنوان کتاب تقریظ شده حوزه دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری را از برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس اعلام کرد.

به گزارش نصر، ایوب دهقانکار، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برنامه های این موسسه به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری ۲۶نشست نقد، بررسی و رونمایی کتاب با محوریت دفاع مقدس با همکاری نهاد و سازمان هایی همچون سازمان نشر آثار دفاع مقدس (انتشارات صریر)، انتشارات پیام آزادگان، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، کانون سراسری مترجمان و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده ایم تا این موسسه در راستای ادای دین و اجرای وظیفه خود در این خصوص عمل کرده باشد. 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایش ۵۷ عنوان کتاب تقریظ شده حوزه دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه های این موسسه در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۵۹ تاکنون ۱۸هزار و ۲۳۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور چاپ شده است که از این تعداد، ۱۳هزار و ۵۸۷ عنوان  شامل کتاب های چاپ  اول این حوزه است و ۴هزار و ۶۴۵ عنوان کتاب چاپ مجدد روانه بازار نشر شده است. این کتاب ها از سوی ۱۵هزار و ۳۵۹ پدیدآور کتاب نوشته و از سوی ۵هزار و ۷۷ ناشر چاپ شده اند. 
دهقانکار در ادامه اعلام مجموعه اقدامات این موسسه بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس، جوایز و جشنواره های ادبی همچون، جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور، جایزه انتخاب بهترین دفاع مقدس و جایزه انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم برگزار می شود که در مجموع ۴۹دوره به بررسی و انتخاب کتاب های حوزه دفاع مقدس پرداخته است. همچنین در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که تاکنون سی و هفت دوره آن برگزار شده است، ۱۵ اثر در حوزه دفاع دفاع مقدس معرفی و تقدیر شدند که این آثار در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. 
به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی حوزه ادبیات با حضور نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران برای بحث و تبادل‌نظر درباره رابطه سینما و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، دستاوردهای ترجمه آثار داستانی دفاع‌مقدس، آثار کودک و نوجوان در ادبیات دفاع‌مقدس، رابطه ادبیات انقلاب و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و رسانه‌ها، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و خاطره‌نگاری و چیستی ادبیات داستانی دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما در این هفته است.  ما با استفاده از  بستر فضای مجازی این امکان را به مخاطبان می دهیم که به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، این برنامه ها را به صورت زنده از فضای مجازی دنبال کنند. با این وجود، گزارش های مکتوب و تصویری این نشست را در فضای مجازی باز نشر می کنیم تا امکان بهره برداری برای همگان فراهم شود. 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداء و کارکنان شاغل در موسسه، تجلیل از اهالی قلم دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما به مناسبت هفته دفاع مقدس است. 
وی همچنین عنوان کرد: نمایش آماری کتاب های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، نمایش کتاب های منتخب جایزه کتاب سال در حوزه دفاع مقدس، رکوردهای خبری تولیدی و بارگذاری شده از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ در خبرگزاری کتاب ایران، نمایش آماری کتاب های چاپ اول ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار کتاب های چاپ مجدد ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار کل کتاب های ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار ناشران ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹از دیگر برنامه های این موسسه در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است.
انتهای پیام/
کتاب‌های تقریظ شده رهبری، در حوزه دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار