کنسرت فصل زمستان ارکستر فلارمونیک تبریز به روی صحنه می‌رود/

همراهی جذاب کوارتت گیتار سدار و ارکستر فیلارمونیک تبریز

1397/12/05 - 11:27 - کد خبر: 276 نسخه چاپی

نصر: کنسرت فصل زمستان ارکستر فیلارمونیک تبریز با اجرایی قطعاتی از یوهان سباستین باخ و خواکین رودریگو به روی صحنه می‌رود.

به گزارش نصر، مدیرهنری و رهبر ارکستر فیلارمونیک تبریز در نشست خبری پیش از کنسرت این اجرا گفت: کنسرتو شماره یک باخ در رِ مینور با همراهی سولیست پیانو خانم مانیا حسینی و کنسرتو آندالوز با همراهی کوارتت گیتار سدار اجرا خواهد شد.

 یاشارشادپور اظهارکرد: ارکستر فلارمونیک تبریز در 3 ژانر اجرای برنامه دارد که موسیقی کلاسیک آذربایجانی و ایرانی، موسیقی کلاسیک جهانی که گاهی با گروه کُر همراه می شود و ژانر سوم با همراهی گروه سولیست‌ها اجرا می‌شود .

وی ادامه داد: در این کنسرت طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی دو کنسرتو اجرا می شود. این دو کنسرتو را از دوره‌های موسیقی متفاوت انتخاب کرده ایم که کنسرتو پیانو باخ متعلفق به دوران باروک و کنسرتو آندالوز متعلق به دوران معاصر بوده که به سبک رمانیتک نوشته شده است.

مدیرهنری ارکستر فیلارمونیک تبریز، دلیل انتخاب این دو قطعه از دو زمان مختلف را  افزایش قدرت درک و لذت بیشتر مخاطب عنوان کرد.

شادپور یادآور شد: طبق روال قبلی ارکستر فیلارمونیک تبریز سولیست پیانو یک بانوی نوازنده است و برای اول بار در ایران کنسرتو کوارتت گیتار آندالوز را اجرا میکنیم.

این فعال موسیقی دلیل انتخاب کنسرتو آندالوز و همراهی با گروه گیتار را تغییر دیدگاه نسبت به ساز گیتار عنوان کرد و گفت:  متاسفانه دیدگاه همیشه این است که گیتار یک ساز پاپ است ولی اینطور نیست باید بگوییم ماهیت گیتار یک ساز کلاسیک محلی است.

وی با اشاره به فعالیت کوارتت گیتار سدار اظهار کرد: کوارتت گیتار سدار یکی از گروه های پیشرو گیتار در تبریز هستند و از  معدود گروه‌هایی هستند که سال هاست باهم فعالیت می کنند.

 وی در پاسخ به این سوال که با وجود محدودیت ها و نبود حمیات های مالی چگونه بر مشکلات غلبه می‌کنید گفت: اعضای گروه ارکستر فیلارمونیک تبریز هرگز در برابر مشکلات تسلیم نشده اند و گروه ما بر این باور است که فرهنگ‌سازی و گسترش دایره مخاطب ارکستر فلارمونیک تبریز در یک شب اتفاق نمی‌افتد و ما باید صبر پیشه کنیم و با اتکا بر مخاطبان راه خود را ادامه دهیم.‌

شادپور ادامه داد: شاید استمرار ما در این کار به این زودی ها نتیجه ندهد اما ما با همین دیدن بازتاب مثبت از مخاطبان به راهمان امیدوارتر می شویم.

مدیر هنری و رهبر ارکستر فیلارمونیک تبریز با اشاره به برنامه‌های آتی این گروه یادآور شد:  طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ارکستر فیلارمونیک تبریز بازه چهار ساله دوم فعالیت  خود را بر ارتقای کفیفت اجراها متمرکز خواهد شد و  برای پیش بردن اهداف خود  با یک برنامه ریزی آموزشی یک ارکستر مجلسی از سازهای زهی انتخاب کرده ایم که سالانه سه الی چهار اجرا در سالن های کوچک شهر برای مخاطبان تخصصی موسیقی کلاسیک داشته باشیم.

یاشارشادپور اظهارکرد: همچنین برای سال آینده یک کنسرت از قطعات ایرانی و آذری با استفاده از سازهای ایرانی  و آذری داریم که مخاطبان ارکستر فیلارمونیک تبریز را غافلگیر خواهد کرد.

 گفتنی است ارکستر فیلارمونیک تبریز هفتم اسفند ماه ساعت 21  به رهبری یاشار شادپور ، کنسرت مایستر دانیال جورابچی، سولیست پیانو مانیا حسینی و سولیست گیتار کوارتت گیتار سدار در مرکز همایش های بین المللی تبریز(خاوران) به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

همراهی جذاب کوارتت گیتار سدار و ارکستر فیلارمونیک تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار