معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل؛

اجرای پل معلق خلخال شتاب گرفت

1399/07/02 - 15:00 - کد خبر: 27583 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از سرمایه‌گذار پل معلق خلخال ، عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پل معلق جهان در منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان شتاب گرفت.

به گزارش نصر، ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در بازدید از ساخت پل معلق از تفرجگاه ازناو خلخال افزود: همزمان با پرداخت مرحله دوم از تسهیلات اعتباری ساخت این پل از سوی بانک عامل به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال ، ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز این طرح بزرگ گردشگری در منطقه جنوب استان اردبیل نیز هم‌اکنون در حال اجرا است.
وی اظهارداشت: در حالی که سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجری طرح برای اجرای پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌کند، با همت فرماندار و مسوولان اجرایی شهرستان اجرای زیرساخت‌های گردشگری از جمله برق‌رسانی با استفاده از اعتبارات دولتی به محل اجرای پروژه در بلندای قله ازناو تلاش می‌شود.
وی گفت: ۶۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه پایان یافته و عملیات اجرایی ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت پل در ۲ قله کوه ازناو نیز اجرا می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تشریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان اردبیل تمام همت خود را برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی استان از جمله اجرا و تکمیل بزرگترین پل معلق جهان در منطقه ازناو بکار گرفته و در صورت نیاز سرمایه‌گذار طرح به زمین بیشتر برای ایجاد امکانات رفاهی در محل اجرای پروژه ، زمین از محل اراضی ملی و  منابع طبیعی تامین خواهد شد.
عزیزی افزود: عملیات احداث این پل با ۴۹۶ متر طول ۱.۵ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع در منطقه گردشگری ازناو خلخال پس از طی مراحل مطالعاتی و طراحی از مدتی پیش آغاز شده و سرمایه‌گذار طرح در تلاش برای تسریع در تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن تا سال آینده است.                          . 
وی گفت: با وجود مشکلات سر راه از جمله وجود باد دایمی در قله‌های کوه ازناو و شرایط سخت کاری انتقال تجهیزات به بلندای کوه و محل اجرای پایه‌ها و دکل‌های نگهدارنده پل ، کارهای اجرایی ساخت پل برابر با برنامه زمان‌بندی شده پروژه پیش می‌رود.
بهارعلی رسولی ، سرمایه‌گذار و مجری پروژه پل معلق خلخال نیز گفت: علیرغم وجود مشکلاتی همچون شرایط جوی منطقه و کمبود امکانات اجرای پروژه‌های بزرگ فنی و مهندسی کارها را به خوبی پیش می‌بریم و امسال قسمت اعظمی از کار ساخت پل معلق ازناو را به پیش خواهیم برد.
پل معلق در حال ساخت در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال به طول۴۹۶ متر ،عرض ۱.۵ متر به عنوان طولانی‌ترین پل جهان با ظرفیت تردد ۸۰۰ نفر همزمان در بین ۲ قله کوه ازناو در پنج کیلومتری از مرکز شهر خلخال ساخته می‌شود.
وی همچنین در بازدید از محل اجرای پروژه احداث هتل ۵ ستاره ازناو خلخال با انتقاد از تاخیر بانک عامل در پرداخت مرحله دوم تسهیلات اعتباری این پروژه اظهارداشت: با توجه به محدودیت فصل کاری در منطقه و تلاش سرمایه‌گذار مجری طرح در تکمیل و بهره‌برداری از فاز اول هتل بانک عامل باید نسبت به پرداخت مرحله دوم تسهیلات مصوب استان اقدام کند.
انتهای پیام/
اجرای پل معلق خلخال شتاب گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار